فیصل المقداد: روند تعمیق روابط کشورهای عربی نویدبخش است

وزیر خارجه سوریه با مفید ارزیابی کردن دیدار رئیس جمهور سوریه و ولیعهد عربستان تاکید کرد اوضاع کشور‌های عربی و روند تعمیق روابط آن‌ها نویدبخش است. 

 فیصل المقداد دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را گرم دانست و تاکید کرد این دیدار بیانگر روابط تاریخی بین دو کشور بود. 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر خارجه سوریه افزود: اوضاع کشور‌های عربی در خصوص تعمیق روابط بین آن‌ها نویدبخش است و دیدار‌های جده در حد و اندازه انتظارات بود. 

وزیر خارجه سوریه در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آر‌تی روسیه تاکید کرد کشور‌های غربی را عامل اصلی فقدان شرایط مناسب برای بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان دانست.

المقداد گفت: پناهندگان چه در لبنان یا مناطق شمالی و اردن به کشورشان بازگردند. تصمیمات لازم در خصوص تامین زندگی با عزت و کرامت و بازگشت داوطلبانه آن‌ها به کشورشان اتخاذ شده است. آغوش سوریه برای پذیرفتن فرزندان خودش باز است. 

وزیر خارجه سوریه از انجام رایزنی‌ها و برگزاری برخی نشست‌ها برای پایان دادن به اوضاع کنونی سوریه خبر داد و تاکید کرد سوریه روابط خود را با کشوری مثل ترکیه که بخشی از سوریه را اشغال کرده است عادی سازی نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار