هدف‌گذاری پوشش فیبر نوری ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تا پایان ۱۴۰۲/ اتصال تمام مراکز آموزشی به شبکه پرسرعت فیبر نوری

وزیر ارتباطات گفت: تمام مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مراکز درمانی و حوزه های علمی به شبکه پر سرعت فیبر نوری متصل خواهند شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: یکی از طرح های راهبردی توسعه ارتباطات با فیبر نوری است. اپراتور ۴۶۰شهر را تعیین تکلیف شده است و ده شهر کشور فیبر کشی انجام و مردم توانسته از این خدمات استقاده کنند.

به گفته وی تمام مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مراکز درمانی و حوزه های علمی به ترتیب تا پایان دولت به این شبکه پر سرعت فیبر نوری متصل خواهند شد. به غیر از مخابرات هشت اپراتور را برای این طرح در نظر گرفته ایم.

او افزود:تجهیزات در لیست تولید قرار گرفته شده است. سه جزیره همیشه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی فیبر کشی کرده تا به اینترنت پرسرعت کشور با ۱۵۰ کیلومتر فیبر متصل شوند. 

زارع پور گفت: تمام استعلامات کاغذی باید حذف شود و پنجرملی خدمات به طور کامل انجام می شود. الان ۱۵میلیون نفر احراز هویت شده اند. 

وزیر ارتباطات گفت: پوشش فیبر نوری برای سه میلیون خانوار انجام و هدف‌گذاری ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش تا پایان ۱۴۰۲ صورت گرفته است.تا کنون هشت اپراتور  به پروژه فیبرنوری پیوسته اند.

  گام بلند بومی سازی تجهیزات مخابراتی انجام و  ظرفیت شبکه  افزایش ۷.۶ ترابیتی با استفاده از توان داخلی داشته است؛ پیش بینی شده   تا پایان ۱۴۰۲ ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور دو برابر خواهد شد.

او ادامه داد: بیش از ۴ هزار روستای جدید که عموما در مناطق صعب العبور هستند، از ابتدای دولت به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و وزارت ارتباطات مجبور شده برای اتصال روستا‌های جدید به اینترنت و سرعت بیش از ۳ هزار کیلومتر فیبرنوری بکشد.امسال دولت حسن اتمام اتصال روستا‌های بالای بیش خانوار به اینترنت پرسرعت را خواهد گرفت.

او گفت: پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک پروژه منحصربفرد در کلاس جهانی رونمایی شده و تا کنون ۹۷ درصد از دستگاه‌های اجرایی با بیش از ۳۰۰۰ خدمت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.

 
 
 
برچسب ها: فناوری ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خونه بدون وای فای مفتش گرونه
Germany
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصل اینترنت فیبر نوریه نه موبایل
Iran (Islamic Republic of)
علی فرهادی
۲۲:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیبر نمیخاید بیارید همون اینترنت 5 سال پیش رو برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مابه adslسیمی هم راضی هستیم تعرفه فیبر نوری هم بالاست وراه اندازی در واحدهای آپارتمانی که فیبر نوری ندارن مشکل وهم هزینه براست.تواین وضعیت بداقتصادی باز هزینه ای به ما تحمیل نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از زمانی شما اومدی اینترنت چنان کند شده که گویی تراکتور رومیانی است و گاوآهن آن بگ سنگ بزرگ گیر کرده و حرکت نمی کند
آخرین اخبار