افزايش ۲۰درصدی ظرفیت هسته شبکه ارتباطی کشور

وزیر ارتباطات گفت: چهار هزار روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده اند.

زارع پور گفت: افزايش ۲۰درصدی ظرفیت هسته شبکه ارتباطی کشور در حال انجام است و یکی اهداف ما توسعه صادرات محصولات ایرانی است که  یک شرکت ایرانی قراردادی به میزان ۱۵۰میلیون دلار برنده شده است.  

او بیان کرد: تا پایان دولت ظرفیت شبکه چهار برابر خواهد شد. چهار هزار روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده اند.

زارع پور گفت: تمام استعلامات کاغذی باید حذف شود و پنجرملی خدمات به طور کامل انجام می شود. الان ۱۵میلیون نفر احراز هویت شده اند. 

وزیر ارتباطات گفت: پوشش فیبر نوری برای سه میلیون خانوار انجام و هدف‌گذاری ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش تا پایان ۱۴۰۲ صورت گرفته است.تا کنون هشت اپراتور  به پروژه فیبرنوری پیوسته اند.

به گفته وی تا پایان دولت تمامی مدارس به شبکه پرسرعت فیبرنوری متصل خواهند شد. گام بلند بومی سازی تجهیزات مخابراتی انجام و  ظرفیت شبکه  افزایش ۷.۶ ترابیتی با استفاده از توان داخلی داشته است؛ پیش بینی شده   تا پایان ۱۴۰۲ ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور دو برابر خواهد شد.

او ادامه داد: بیش از ۴ هزار روستای جدید که عموما در مناطق صعب العبور هستند، از ابتدای دولت به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و وزارت ارتباطات مجبور شده برای اتصال روستا‌های جدید به اینترنت و سرعت بیش از ۳ هزار کیلومتر فیبرنوری بکشد.مسال دولت حسن اتمام اتصال روستا‌های بالای بیتس خانوار به اینترنت پرسرعت را خواهد گرفت.

او گفت: پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک پروژه منحصربفرد در کلاس جهانی رونمایی شده و تا کنون ۹۷ درصد از دستگاه‌های اجرایی با بیش از ۳۰۰۰ خدمت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.

برچسب ها: فناوری ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار