قیمت گذاری ۳۲ قلم کالا متاثر از نرخ گندم است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، قیمت گندم را مبنای تعیین قیمت برای سایر محصولات کشاورزی خواند و قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی را متأثر از بهای گندم دانست.

سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، امنیت غذایی را برای کشور تامین کنیم.

او افزود:  شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام مهار تورم و رشد تولید بسیار هوشمندانه انتخاب شده و در توان اقتصاد کشور است. مهار تورم با رشد تولید ثمربخش است و با قیمت‌گذاری دستوری محقق نخواهد شد.

آقامیری با اشاره به اینکه باید بستر‌های تولید را فراهم کرده و توسعه دهیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی و عهده‌دار تولید غذای مردم است.

او بر ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای پیش‌بینی نیاز روزانه مردم به محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها میزان تولید در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند، تا کمبود و کاهش تولید ایجاد نشود. در وزارتخانه جلساتی برای پیگیری مسائل تولید و مصرف برگزار می‌شود، در این نشست‌ها پیش‌بینی‌هایی برای مقدار تولید و عرضه کالا‌های اساسی بخش کشاورزی ارائه و تاثیر در قیمت محصولات را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: براساس قانون اصلاح شده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، قیمت‌گذاری برای محصولات کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی واگذار شده برای این منظور جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت گندم مصوب شد.

به گفته آقامیری، براساس قانون، شورایی برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده، این شورا براساس خرد جمعی صلاحیت قانونی برای قیمت‌گذاری دارد و تصمیمات این شورا پس از تصویب، ابلاغ و قابل اجراست.

او گفت: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالا‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
لعنت خدا به همتون که بدبخت کردین کشاورزا رو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا این حرفا رو قبل از کشت نمیگفتین؟؟ چرا قیمت قبل از کشت اعلام نشد که من نرم ۵۰ هکتار زمین از قرار هکتاری ۴۰ میلیون تومان اجاره کنم؟؟؟؟؟ چرا اونوخت قیمت سم .کود . گازوئیل کرایه تراکتور.اجاره بها زمین و هزار کوفت دیگه رشد ۳۰۰ درصد داشته؟؟ لعنت بهتون اگه قرار نیست حمایت کنین از گندم کارا پس ما هم شعور داریم که مفت تحویل شما ندیم.قیمت کمتر از ۳۰ به ضرر کشاورز هستش با این افزایش قیمتا و تورم موجود پس دوستان عزیز تا میتونید انبار کنید قول میدم درعرض چند ماه کیلویی ۵۰ حداقل بتونید بفروشید چون هیچ کشوری صادرات گندم دیگه نخواهد داشت.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
حداقل قیمت خرید تضمینی گندم باید بین۱۷ تا ۲۲ هزارتومان باشد
آخرین اخبار