ملی پوش جودو:

بعد از رفع تعلیق کوهی از انگیزه هستیم

قاسم باغچقی گفت: اکنون کوهی از انگیزه هستیم تا جودو را به مسیر اصلی اش برگردانیم.

قاسم باغچقی ملی پوش جودو درباره عملکرد تیم ملی جودو در مرحله دوم لیگ قاره‌ای اظهار کرد: مرحله نخست لیگ قاره‌ای به دلیل مشکلات مربوط به خدمت سربازی نتوانستم تیم را همراهی کنم و گرنه اگر در آنجا بودم با حضورم می‌توانستیم هم تیم نخست گروه شویم و هم در این مرحله با قرعه بهتری مواجه شویم، اما از شانس بد نشد کنار سایر ورزشکاران  باشم. هر چه بود در دور اول با تیم مسکو بازی کردیم که توانستیم آن‌ها را ببریم. معتقدم فرق بین نفر اول تا چهارم روسیه چندان زیاد نیست و تمام آن‌ها از عنوانداران جهان هستند. با اینکه ورزشکاران  خوب جنگیدند، اما شانس با ما یار نبود وگرنه می‌شد به فینال برویم.

او گفت: متاسفانه در بازی دوم تیممان در حالی که با نتیجه ۲ بر یک از حریف روس خودم پیش بودم، اما از شانس از ناحیه آرنج دچار آسیب‌دیدگی شدم و همین عاملی شد تا نتوانم هم مسابقه‌ام را به پایان برسانم و هم در دیدار سوم تیم را همراهی کنم و از این بابت خیلی ناراحتم. از نتیجه و عملکرد خودم در مسابقه اولم راضی بودم، اما در دیدار آن حادثه تلخ برایم ایجاد شد.  

عضو تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که چه مدت دور از میادین خواهد بود، گفت: در صدد این هستم تا کار‌های مربوط به مصدومیتم را انجام دهم و فکر می‌کنم دوباره از ۳ هفته دیگر بتوانم به تمرینات بازگردم.

باغچقی درباره اینکه پس از پایان تعلیق اولین رویداد جدی مربوط به حضور در بازی‌های آسیایی است، گفت: اولین برنامه ما پس از پایان دوران تعلیق در این است که با تعصب و تلاش خودمان باکیفیت‌تر از همیشه در المپیک بازی‌‎های آسیایی ظاهر شویم، در این رویداد مهم دوباره به مدال برسیم تا جودو را پس از چند سال دوری دوباره  بر سر زبان‌ها بیاندازیم. درست است چهار سال دوران تعلیق ظالمانه پشت سر گذاشتیم، اما اکنون کوهی از انگیزه هستیم تا جودو را به مسیر اصلی خودش که گرفتن مدال در میادین مهم بین‌المللی بود برگردانیم.

او عنوان کرد: در این چهار سالی که در دوران تعلیق به سر می‌بریم قطعا بیشتر فشار‌ها روی رئیس فدراسیون آرش میراسماعیلی بود، اما با این وجود با تلاش‌های فراوان نگذاشت هم لطمه‌ای به این رشته وارد شود و هم اینکه جودو به سمت نابودی پیش برود. میراسماعیلی تمام قد پشت ما بود و هیچ وقت حمایت‌های خودش را از جودوکاران دریغ نکرد. حتی در دوران تعلیق مذاکرات فراوانی با سایر کشور‌ها داشت تا با حضور در آنجا از کوران مسابقات دور نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک جور از وجود خودت صحبت میکنی که انگار قهرمان المپیک هستی در ترکیب تیم ملی
یادت رفته آقای سعیدی توی چندبار انتخابی شما رو ضربه کرد؟
همین الان هم نفر اول ایران نیستی اگه مدعیان برگزار بشه
در ضمن بعد رفتن آقای رئیس باز هم این حرفا رو میزنی یا با رئیس جدید همسو میشی؟
آخرین اخبار