استاندار گلستان:

قانون جوانی جمعیت با جدیت اجرایی شود

استاندار گلستان گفت: قانون جوانی جمعیت باید در تمام دستگاه‌ها به صورت دقیق و کامل اجرا شود و فرمانداران با جدیت نسبت به این امر نظارت کنند.

علی محمد زنگانه صبح امروز شنبه بیست و سه اردیبهشت در همایش جوانی جمعیت که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد گفت: سه دهه است به دلیل سد‌هایی که خواسته و یا ناخواسته برای تشکیل خانواده ایجاد شد شاهد حرکت کشور به سمت پیر شدن جمعیت هستیم.

او ادامه داد: زنگ خطر پیر شدن جمعیت به صدا در آمده و باید به این موضوع توجه کنیم.

استاندار گلستان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت جزئی و عینی مسیر راه را برای همه مشخص کرده و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

زنگانه افزود: موضوع جمعیت مبحث مهم اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در جامعه است و از نظر ساختار، ترکیب و توزیع جمعیت یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و حفظ ساختار درونی جامعه است.

او گفت: امروز موضوع جمعیت مورد توجه تمام کشور‌ها حتی کشور‌های پیشرفته‌ای است که امروز متوجه شدند باید سیاست‌های جمعیتی را به سمت تشکیل خانواده و افزایش جمعیت جوان حرکت دهند.

استاندار گلستان گفت: پیری جمعیت بنیه دفاعی و بنیه نیروی تخصص جامعه را برای آبادانی و پیشرفت دچار خلل خواهد کرد و شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

زنگانه گفت: همه به این رسیده‌اند که جمعیت کم در کشور منجر به بروز چالش‌های اساسی در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

او افزود: برای تغییر نگرش جامعه به موضوع جمعیت نیازمند اقدام تمام عیار فرهنگی، تشویقی، ترویجی و آموزشی هستیم.

استاندار گلستان گفت: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید با دقت و جدیت در تمام دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و فرمانداران بر این موضوع با اولویت نظارت کنند.

زنگانه در بخش دیگری با اشاره به تغییر روند انتصاب مسئولیت در استان گلستان، گفت: ۹۴ درصد مدیران استان بومی هستند و میانگین مسئولیت در استان ۱۰ سال جوانتر شده و نقش بانوان هم پر رنگ‌تر شده و به سمتی پیش می‌رویم که ۲۰ درصد مدیریت‌ها به بانوان سپرده شود و تجربه هم نشان داده که سپردن مسئولیت به بانوان اقدام درستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.