واکنش اردوغان به اظهارات ضدروسی رقیب انتخاباتی‌اش

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که اتهام زنی رقیب انتخاباتی‌اش به روسیه در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ترکیه را غیر قابل قبول می‌داند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در نشستی در استانبول خطاب به «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب انتخاباتی اش که از دخالت روسیه در انتخابات ترکیه سخن گفته بود گفت: «ترکیه روابط گسترده‌ای با روسیه دارد که دست‌کمی از روابطش با آمریکا ندارد».

او گفت که حجم مبادلات تجاری ترکیه با روسیه بیشتر از مبادلاتش با آمریکاست.

به گزارش «آناتولی»، قلیچدار اوغلو پیشتر گفته بود «باید اردوغان را شکست» داد؛ این همان حرفی است که «جو بایدن» پیش از رسیدن به کاخ سفید گفته بود. اردوغان با اشاره به اظهارات رقیب انتخاباتی اش گفت: «اما قلیچدار اوغلو، تو آدم ناتوان و ترحم‌برانگیزی هستی، چون وقتی بایدن این حرف را زد من به او چیزی نگفتم، در حالی که بسیار پیش از تو با او رفاقت داشتم و حتی دیدار‌های خانوادگی داشتیم».

پیش از این «محرم اینجه» از رقبای انتخاباتی اردوغان از رقابت‌های انتخاباتی به علت انتشار فیلمی از وی انصراف داد؛ کمال قلیچدار اوغلو، روسیه را به دست داشتن در انتشار این فیلم متهم کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «دوستان روس، شما پشت پخش نوارها، محتوا‌ها و مونتاژ فیلم‌هایی هستید که وجهه نامزد‌های انتخاباتی را خدشه دار می‌سازد. اگر می‌خواهید این دوستی ادامه پیدا کند، باید ترکیه را رها کنید و ما همچنان به همکاری و دوستی خود پایبند و وفادار هستیم.»

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در واکنش به این سخنان، اظهار کرد که روسیه هیچ دخالتی در انتخابات ترکیه ندارد.

پسکوف اشخاصی را که این اخبار را منتشر می‌کنند «دروغگو» خواند و افزود که روسیه روابط حسنه‌ای با ترکیه دارد و همواره تصمیمات مسئولانه و مهمی در این زمینه اتخاذ کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه قرار است فردا (یکشنبه ۱۴ مه) در سراسر کشور برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به امید خدا قلیچدار پیروز میشه و دست روسیه رو از ترکیه کوتاه میکنه البته روسیه متجاوز رو
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۲:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عردوخان با بایدن رفت و آمد دارن! راست میگه ، با هم دیگه جو می خورن و آب جو ، بعدش جفتک پرانی شروع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینها هر دوشون مترسک غرب هستند. اردوغان بیشتر دنبال دوشیدن دیگران و تحصیل منافع مادی از همه هست
آخرین اخبار