چاووش اوغلو: دیدار اردوغان و اسد ممکن است امسال برگزار شود

وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که دیدار رئیس جمهوری این کشور با رئیس جمهور سوریه در سال جاری میلادی برگزار شود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ممکن است در سال جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری نووستی، چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار اردوغان و اسد پس از دیدار وزرای خارجه ترکیه، سوریه، روسیه و ایران در ۱۰ مه در مسکو گفت: "مرحله بعدی دیدار دو رئیس جمهور است. امیدوارم زیاد طول نکشد و این دیدار در سال جاری برگزار شود".

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار با اسد، گفته بود که با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره نقشه راه مرتبط با سوریه که به دیدار روسای جمهور دو کشور خواهد انجامید، گفتگو کرده است، اما قبل از آن باید جلساتی در سطح وزرای دفاع و دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت خارجه برگزار شود.  

اکنون این دیدار‌ها به استثنای دیدار وزرای خارجه چهار کشور در مسکو برگزار شده است. قرار است نشست وزرای خارجه نیز اوایل ماه جاری میلادی در پایتخت روسیه برگزار شود.

این در حالی است که بشار اسد تأکید کرده است در صورتی آماده دیدار با اردوغان خواهد بود که ترکیه نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار