آمریکا همسایه روسیه را تهدید به تحریم کرد

آمریکا گرجستان را تهدید کرد که در صورت ارائه پرواز به روسیه، این کشور را تحریم خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر تفلیس پرواز‌های گرجستان-روسیه را از سربگیرد، شرکت‌های این کشور تحت تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت.

به گزارش آرتی، در این بیانیه نسبت به هرگونه ارتباط و افزایش ارتباط با مسکو هشدار داده شده است. یک نماینده وزارت امور خارجه هم در این باره گفت که «بسیاری از کشور‌های غربی، از جمله آمریکا ورود هواپیما‌های روسی به حریم هوایی خود را ممنوع کردند. اکنون زمان افزایش تعامل با روسیه نیست، اگر هواپیمایی‌های گرجستان با روسیه تعامل کنند، تحریم خواهند شد.»

این بیانیه پس از آن منتشر شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، روز چهارشنبه فرمان لغو ممنوعیت پرواز و بازگرداندن سفر بدون روادید برای شهروندان گرجستان را امضا کرد. مسکو در سال ۲۰۱۹ در واکنش به اعتراضات ضد روسیه در تفلیس، سفر‌های بدون ویزا و پرواز‌های مستقیم خود را به حالت تعلیق درآورد. با این حال، از ۱۵ مه، شهروندان گرجستان تنها در صورتی نیاز به ویزا خواهند داشت که قصد داشته باشند بیش از سه ماه برای کار یا تحصیل در روسیه بمانند.

با این وجود ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان تصمیم روسیه برای امکان سفر بدون اخذ روادید و پایان ممنوعیت پروازهای مستقیم بین دو کشور را اقدامی مثبت خواند و از آن تمجید کرد.گاریباشویلی پیش از این اعلام کرده بود که این کشور به تحریم‌های مالی و اقتصادی اعمال شده علیه روسیه نخواهد پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
این هم یک جنگ زرگری است !!
گرجستان خیلی وقته که در خدمت سیاستهای آمریکاست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تفلیس اگه عاقل باشه اهمیت به دست وپا زدن آمریکا نمی ده
آخرین اخبار