بیش از ۲۱ هزار نفر از آب سالم در کرمان برخوردار شدند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با آبرسانی به ۳۰ روستای محروم شهرستان بم، بیش از ۲۱ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.  

سردار نظری در آیین  افتتاح طرح سازندگی و آبرسانی در مناطق کمتر توسعه یافته بم در روستای باختک از توابع بخش مرکزی شهرستان بم گفت: نهال بسیج سازندگی به دستور  آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ برای کمک به محرومیت زدایی و کمک به مردم کاشته شد و امروز با کمک  دستگاه‌ها و حضور بسیجیان به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

او افزود: درجای، جای شهرستان بم، پروژه‌های زیادی به بهره برداری رسید و مردم مناطق روستای  از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه تنش آبی، مشکل اصلی استان ما است، بیان کرد: بعضی از روستا‌های شهرستان بم در حوزه آب دچار مشکل بودندکه با کمک جهادگران بسیجی و همه دستگاه‌ها، اقداماتی در این حوزه صورت گرفت که خوشبختانه امروز ۳۰ روستا را آبرسانی کردیم که با این میزان، ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار، با جمعیتی بیش از ۲۱ هزار نفر از  آب سالم برخوردار شدند.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ماشین آلات مهندسی در منطقه باختک قابلیت کار نداشتند و عمده کار با دست و به همت بسیجیان انجام شد و آن ها  از طریق این مسیر‌های صعب العبور لوله‌ها را انتقال دادند و آب  را به منطقه رساندند.  

 او  به کمک خیر خیراندیش اکبر ابراهیمی در قرارگاه مرد میدان برای کمک به آبرسانی مناطق مختلف اشاره کرد. 

او با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی، شامل: بهره برداری از یک سالن چند منظوره که برای برنامه‌های ورزشی، فرهنگی در نظر گرفته شده است  و در اختیار جوانان شهرستان بم قرار می‌گیرد و بهره برداری از مرکز مشاوره که در همه زمینه‌ها، از جمله: بهداشت روان، بحث تحصیلی، بحث علمی و زمینه‌های اعتقادی، معنوی و جهاد تبیین به مردم خدمت رسانی می‌کند، بیان داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی نیز از طریق پایگاه‌های مقاومت و امام جماعت مساجد بین نیازمندان توزیع می‌شود.  

سردار نظری همچنین از افتتاح ۸ پایگاه مقاومت که به منظور برقراری امنیت مردمی در روستا‌های شهرستان بم ساخته شده است، خبر داد و تصریح کرد: عمده کار این پایگاه‌ها، تشکیل گروه‌های جهادی بسیجی است تا بتوانند در بحث خدمت رسانی به مردم کمک کنند و  امیدواریم  بتوانیم بحث امنیت را  به همت خود مردم در این مناطق برقرار کنیم. 

او بیان کرد: همچنین ۹۶ واحدسرویس بهداشتی و حمام امروز به بهره‌برداری می‌رسد که بیشترین واحد‌های سرویس بهداشتی و حمام در محیط‌های روستایی و عشایری و صعب العبور هستند.

 به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اعتبار هزینه شده برای این طرح ها، ۲۵ میلیارد تومان بود که با همکاری سپاه، دولت و خیر اکبر ابراهیمی تامین شد و امروز این پروژه‌ها به نام شهید علی ابراهیمی افتتاح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.