سرمایه‌گذاران چینی ظرفیتهای اقتصادی خراسان رضوی را بررسی کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران چینی با حضور در این استان و بازدید از بخشهای مختلف، ظرفیتهای اقتصادی استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی سرخس را بررسی و مذاکرات در این زمینه را آغاز کردند.

ابوالفضل چمندی معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پیرو هدف گذاری استان مبنی بر جذب سرمایه گذاریهای خارجی، طی چند روز گذشته یکی گروه سرمایه گذار از کشور چین از پالایشگاه خانگیران، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و همچنین کارخانه فولاد خراسان دیدن کردند.

او افزود: در این بازدیدها همکاری متقابل خراسان رضوی با گروه سرمایه گذار چینی در زمینه لجستیک و حمل کانتینری به ظرفیت ۶۶۰ هزار TEU در سال، همچنین سرمایه گذاری در احداث خط لوله ۳۰ اینچی گاز ترش ترکمنستان به سرخس مورد اشاره قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در نشستهای مذاکره مسوولان خراسان رضوی با گروه سرمایه گذار چین به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سرمایه های ثبت شده و ارائه همه گونه خدمات شهروندی به سرمایه گذاران خارجی تا پایان مدت اقامت آنان اشاره و بر ایجاد اشتغال مولد ناشی از این پروژها تاکید شد.

چمندی بیان کرد: تمرکز استانداری خراسان رضوی بر ارتقای منطقه ویژه سرخس به‌ عنوان دروازه ورودی به آسیای میانه است و برای این مهم از شرکای عضو شانگهای نهایت بهره را خواهد گرفت، یکی از موارد، سرمایه گذاری شرکتهای کشورهای عضو شانگهای در ایران است که این موضوع سبب افزایش صادرات و ترانزیت و ایجاد بازارهای جدید می شود.

او تصریح کرد: تاکنون ۷۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با کشورهای خارجی در استان امضا شده و طرحهای آنها در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار