۷۰ درصد افزایش در صدور کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: صادرات و ترانزیت کالا در نیمه نخست امسال از این منطقه، در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۷۰ درصد رشد داشته است.

محمدرضا کلایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت:در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۸ هزار و ۵۹۱ تن کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون و ۸۷ هزار و ۱۶۵ دلار از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس به خارج از کشور صادر و یا ترانزیت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۹۸۳ تن کالا نیز به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۴۸۸ دلار از طریق مبادی منطقه ویژه سرخس وارد کشور شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در رابطه با تنوع کالا‌های صادره و ترانزیتی در نیمه نخست امسال ادامه داد: در این مدت انواع مصالح ساختمانی، هیدروکربن ها، مواد غذایی، میلگرد، مواد پتروشیمی و مواد شوینده و بهداشتی از جمله اقلام صادراتی یا ترانزیتی بوده است.

کلایی بیان کرد: اقلام صادراتی از این منطقه ویژه در قیاس با زمان مشابه پارسال، از نظر تنوع اقلام ۴۱ درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۱ تمامی فعالیت‌های گمرکی قابل ارائه در سرخس در منطقه ویژه اقتصادی تجمیع می‌شود و فرایند خدمات رسانی گمرک مرز سرخس از طریق در ورود و خروج انجام می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: مرز‌های زمینی و ریلی سرخس قابلیت عبور سالانه ۱۵ میلیون تن کالا را دارد که این ظرفیت ترانزیت با ورود سرمایه گذاران چینی و روسی و ارتباط ترانزیتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس، در ۲ سال آینده محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس با گستره‌ای ۴۳۰۰ هکتاری در منتهی الیه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی، ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با ترکمنستان واقع شده و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.