مصرف برق در زنجان کاهش یافت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: میزان ناترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق در استان با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی در زمان اوج مصرف متعادل شد و مصرف برق استان ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافت.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان  روز  یکشنبه در آیین تجلیل از صنایع و دستگاه‌های اجرایی همکار در اوج مصرف تابستان سال گذشته، افزود: ورود زودهنگام هوای گرم، به مدار آمدن وسایل سرمایشی و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز از جمله عوامل موثر در ناترازی میان تولید و مصرف انرژی برق بود.

جوادی افزود: این ناترازی در ۲ مرحله تابستان و زمستان سال قبل با علت‌های متفاوت رخ داد.

وی یادآور شد: افزایش مصرف برق ناشی از بار وسایل سرمایشی و کمبود نزولات آسمانی از عوامل ناترازی برق در تابستان بود و تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در فصل زمستان و اولویت شرکت‌های برق برای تامین انرژی برق خانگی نیز موجب این ناترازی در زمستان سال گذشته شد.

جوادی با بیان اینکه علاوه بر همراهی و هم اندیشی صنایع و ادارات، ۱۰۰ برنامه تخصصی برای تعادل بخشی بین تولید و مصرف برق اجرا شد، اظهار کرد: دوران اوج مصرف سال گذشته با اقدامات و تلاش‌های انجام شده با عارضه و مشکلات کمتری سپری شد.

وی با تاکید بر لزوم ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج مصرف امسال، خاطرنشان کرد: رشد، توسعه و آبادانی کشور مرهون خدمات صنعت و کشاورزی است که این بخش‌ها همواره در مواقع نیاز یاریگر شرکت‌های برق بوده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز با بیان اینکه تاخیر چند ساله در توسعه نیروگاهها، کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و رشد مصرف موجب مشکلاتی در تامین انرژی برق مورد نیاز شد، تصریح کرد: با وجود اینکه مشکلات این حوزه در سال‌های اخیر بیشتر نمود داشت، سال قبل مدیریت خوبی در این خصوص رخ داد که نتیجه آن کمترین میزان قطعی برق خانگی بود.

مرتضی شهامی با تاکید بر لزوم تامین برق از منابع تجدیدپذیر، گفت: استفاده از سلول‌های خورشیدی به این منظور باید بیش از پیش ترویج و حمایت‌ها و راهکار‌هایی برای استفاده از بسته‌های تشویقی برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اعمال شود که از انرژی‌های خورشیدی برای تامین برق خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: مولد‌هایی نیز در دستگاه‌های اجرایی برای برق اضطراری وجود دارد که باید سوخت گازوییل آن‌ها تامین و ساعات مشخصی به همه دستگاه‌های دارای مولد سهمیه سوخت داده شود تا این مولد‌ها هم در زمان اوج مصرف وارد مدار شوند.

شهامی با بیان اینکه تغییر نکردن ساعت رسمی کشور از امسال موجب افزایش مصرف انرژی برق می‌شود، گفت: باید این شرایط را با تغییر ساعت کاری در ماه‌های گرم سال مدیریت و در مصرف برق صرفه جویی کرد.

در پایان این مراسم از ۱۰ شرکت تولیدی و صنعتی و ۱۰ دستگاه اجرایی استان که بیشترین همکاری را با صنعت برق در زمان اوج مصرف سال گذشته داشتند، قدردانی شد.

برچسب ها: مصرف برق ، برق خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.