مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

رفع تنش آبی در سمنان پیگیری می‌شود

عسکری با تأکید بر لزوم پیگیری رفع تنش آبی در استان سمنان گفت: پیگیری تأمین آب کشاورزی کشاورزان شهرستان‌های گرمسار و ایوانکی از محل رودخانه حبله‌رود مدنظر قرار دارد.

محسن عسکری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه امروز تصمیمات خوبی در قالب شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان اخذ شد، اظهار کرد: تسریع برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ شامل نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب، اصلاح و تعدیل پروانه‌های چاه‌های آب کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب موجود به‌ویژه منابع آب زیرزمینی در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در اختیار دستگاه‌های دولتی مصوبه قبلی جلسات شورای حفاظت است، گفت: این مهم نیز با تأکید مجدد استاندار سمنان به‌طور جد پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: پیگیری تأمین آب کشاورزی کشاورزان شهرستان‌های گرمسار و ایوانکی از محل رودخانه حبله‌رود نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای حفاظت بود که این مهم نیز مدنظر قرار دارد.

وی گفت: تأمین آب برای شهرستان‌های دارای مشکل تنش آبی در استان سمنان پیگیری می‌شود.

عسکری با بیان اینکه ارائه گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و ارائه برنامه و پیشنهادات برای کاهش اثرات منفی استخر‌ها از دیگر دستور جلسات شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان بود، گفت: در این جلسه، نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در راستای جلوگیری از تبخیر آب در استخر‌های ذخیره آب توضیحاتی را ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در کشور به‌ویژه استان سمنان و وضع نامناسب آب‌های زیرزمینی، نیاز است تا همه به‌ویژه کشاورزان با مدیریت مصرف آب کمک کنند تا به‌خوبی بحران کم‌آبی و خشک‌سالی پیش رو در تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار