سازمان تأمین‌اجتماعی:

محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی حذف شد

سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی را اجرایی کرد.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

آقای محمدرضا رخشانی‌مقدم افزود: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی گفت: کمک هزینه اولاد به تمامی فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

آقای رخشانی‌مقدم افزود: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد، اما از اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور مساعدت بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیات وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

وی گفت: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه جدید، این محدودیت برداشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قبول دارید مسئولینی که برای کارگران و بازنسشتگان تصمیم گیری میکنند حقوق فوق لاکجری دارند .عجب مملکت و مسئولین گل و بلبلی داریم .کاش فیش حقوق واقعی را قبل شورای عالی کلر شفاف سازی میکردند.هر دم از این باغ بری میرسد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرقی نمیکنه دیگه افراد زیادی از حقوق خود در گذشته محروم شدن و حتما به آیندگان خواهند گفت اقدام کنی احتمالا در آینده گردونه تکرار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آدمهای آنتیکی برای بعضی از پستها انتخاتب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این آقای رخشانی مقدم هم یچیزیش میشه هاااااااا // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون موقع که بازنشستگان فعلی جوان بودن این کمک هزینه ها را نمیدادید // حالا که جفت جفت از بازشستگان میره کمک هزینه میدی
آخرین اخبار