نقش بی بدیل و شگفت انگیز توت در جوان سازی پوست و تقویت سیستم ایمنی

متخصص تغذیه گفت: توت به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و انواع ویتامین‌ها برای سلامتی انسان سودمند است.

مریم اژدری متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: توت انواع مختلفی دارد و در مناطق بسیاری می‌روید، همچنین شرایط آب و هوایی روی این میوه تأثیر زیادی دارد.

او بیان کرد: توت سفید دارای ارتفاع زیاد تا ۲۰ متر است و دوره میوه دهی کوتاهی دارد همچنین طبع گرم و معتدل دارد.

متخصص تغذیه با تاکید بر سودمند بودن توت برای سلامت انسان تصریح کرد: توت سفید به دلیل داشتن خواص خاص و انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها بسیار ارزشمند است.

اژدری اظهار داشت: توت به صورت خشک نیز استفاده می‌شود که به این شکل کالری آن افزایش می‌یابد همچنین با توجه به اینکه توت سفید یا سیاه باشد به علت ترکیب رنگ دانه‌های آن نوع آنتی اکسیدان این میوه نیز تغییر می‌کند.

متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به هر میزان که رنگ توت بنفش یا سیاه‌تر باشد، آنتوسیانین بیشتری دارد و این میوه غنی از مواد مغذی مانند پروتئین و فیبر است.

 او با تاکید بر نقش بی نظیر توت در جوان سازی پوست و سودمند بودن آن برای دستگاه گوارش گفت: توت به دلیل داشتن فیبر برای دستگاه گوارش نیز مفید است و از یبوست پیشگیری می‌کند همچنین توت حاوی ویتامین C است که در جوان سازی پوست موثر است.

متخصص تغذیه با تاکید بر نقش انکارناپذیر توت در افزایش سطح ایمنی بدن انسان بیان کرد: توت به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

او با اشاره به فواید بسیار توت تصریح کرد: توت سرشار از روی و آهن است و در التهابات مزمن و بیماری‌هایی مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید که التهاب ایجاد می‌کند نیز سودمند است.
 
متخصص تغذیه گفت: توصیه می‌شود بیماران مبتلا به دیابت که توت را به صورت خشک مصرف می‌کنند به دلیل افزایش کالری و قند بیشتر در نوع خشک این میوه هرگز قند، نبات و شکر را در کنار آن مصرف نکنند بلکه توت خشک را جایگزین قند‌های ساده کنند.

 اژدری با تاکید بر سالم بودن قند موجود در توت اظهار داشت: قند توت خشک طبیعی است و دارای فروکتوز می‌باشد که سالم‌تر از قند، نبات و شکر است.

او با اشاره به خواص شاه توت گفت: شاه توت یکی از نژاد‌های توت سیاه است که طعم ترش و رنگ قرمز مایل به سیاه دارد و از نظر مواد آنتی اکسیدانی با توت سفید متفاوت است همچنین اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار