نقش طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری دیابت

متخصص طب ایرانی گفت: رعایت اصول شش گانه حفظ سلامتی، رمز پیشگیری و بهبود روند درمان دیابت در طب ایرانی است.

عسکرفراشاه متخصص طب ایرانی گفت: دیابت بیماری قرن است که در همه جهان افراد درگیر آن هستند، همچنین در استان یزد نیز به دلیل مصرف زیاد شیرینی، غذا‌های فسفودی، سرخ کردنی و همچنین نداشتن تحرک کافی آمار ابتلا به این بیماری افزایش یافته است.

او با تأکید براینکه پیشگیری از بیماری‌ مهم‌تر از درمان آن است گفت: تغذیه سالم، تحرک کافی و خواب مناسب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت موثر است.

متخصص طب ایرانی بیان کرد: گاهی اوقات دانش آموزان و نوجوانان نیز به دلایلی مانند استرس، تغذیه ناسالم، تحرک ناکافی و اختلال خواب همچنین متعادل نبودن هورمون‌های بدن به دیابت مبتلا می‌شوند.

او گفت: امروزه استرس به یکی از دلایل مهم ابتلا به دیابت در جهان تبدیل شده است و آرامش روان فرد نیز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت اهمیت دارد.

عسکر فراشاه بیان کرد: تحقیقات زیادی در مورد تاثیرات طب ایرانی در پیشگیری و بهبود روند درمان بیماری دیابت صورت گرفته است که نقش طب مکمل و حتی درمان با این طب اصیل ایرانی به اثبات رسیده است.

او گفت: بسیاری از گیاهان مانند سیاه دانه، زیره سبز، شنبلیله و گشنیز در درمان بیماری دیابت نقش موثری دارند.

متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در کتاب قانون ابو علی سینا نیز بر داشتن تحرک مناسب تاکید شده است و یکی از اصول مهم شش گانه طب ایرانی است.

عسکرفراشاه اظهار داشت: تغذیه سالم و پرهیز از مصرف فسفود‌ها و غذا‌های سرخ کردنی می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش ابتلا به بیماری دیابت داشته باشد.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار