زهر کرونا گرفته شد

چرخه انتقال ویروس کرونا در خراسان جنوبی به دلیل پوشش واکسیناسیون قطع شده و این ویروس نفس‌های آخرش را می‌کشد.

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه سیمای سلامت صدا و سیمای استان گفت: پوشش ایمنی واکسیناسیون کرونا در نوبت اول به ۹۰ درصد و نوبت دوم به ۸۵ درصد رسیده و با این پوشش، چرخه انتقال ویروس قطع شده است و شاهد گسترش این ویروس در استان نیستیم.

او افزود: هرچند تب ویروس کرونا فروکش کرده است، اما مراکز ما آماده تزریق نوبت‌های سوم و چهارم واکسن هستند.


بیشتر بخوانید


شایسته بیان کرد: انواع واکسن کرونا شامل سینوفارم، برکت، برکت پلاس و واکسن‌های نوترکیب اسپایکوژن و نورا در مراکز جامع خدمات سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت موجود است.

ایمن‌ترین واکسن، در دسترس‌ترین آن است

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به این سؤال که کدام واکسن ایمنی بیشتری در مقابل کرونا دارد گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ایمن‌ترین واکسن در دسترس‌ترین آن است و در دوران کرونا هم، چون این ویروس مدام در حال جهش بود شاید یک واکسن ایمنی بهتری می‌داد، اما هیچ واکسنی ایمنی صددرصدی نداشت.

او در خصوص عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا نیز افزود: برخی از افراد بعد از تزریق واکسن با عوارضی همچون تنگی نفس، خستگی مزمن، احساس کمبود انرژی، کاهش حس بویایی و چشایی، تغییرات پوستی و ریزش مو مواجه می‌شوند که این عوارض منتسب به واکسن نیست و ممکن است به خاطر ابتلا به کرونا دچار این عوارض شده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.