هوشمندسازی، مشکل پرداخت کرایه را حل می‌کند

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت:در صورت راه‌اندازی سامانه هوشمند، مشکل پرداخت کرایه رفع و سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر افزایش خواهد یافت.

مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بیان کرد: شورای ششم از ابتدای دوره به بحث هوشمندسازی در شهرداری تأکید داشته است.

او هدف‌گذاری مهم در حوزه هوشمندسازی را گسترش در خصوص پرداخت خرد، نظارت، آموزش شهروندی و تبلیغات بیان کرد و گفت: پلتفرم‌های پرداخت برای ما بسیار مهم بوده و هدف این است یک سامانه جامع هوشمند در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: نصب دستگاه در تاکسی‌ها به منظور پرداخت کرایه از طریق کارت‌های شهروندی و کیو. آر کد از موارد قابل پیگیری است که البته این دستگاه‌ها باید جامع بوده و تهیه آن برای تاکسی‌داران به صرفه باشد.

حیدری با تأکید بر اینکه این اطمینان خاطر باید به تاکسی‌دار داده شود که از محل گردش مالی و تبلیغات، هزینه تهیه دستگاه تأمین خواهد شد، افزود: در این صورت رانندگان ترغیب به تهیه و نصب این دستگاه‌ها خواهند شد.

اوبا بیان اینکه حساب شهروندی یک حساب بوده، اما کارکرد‌های متنوعی برای شهروندان خواهد داشت، تصریح کرد: پرداخت خرد یکی از کارکرد‌های این حساب بوده و با توجه به فعال بودن حساب شهروندی در سایر شهر‌ها امکان اتصال آن در نقاط دیگر نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: اجرای سامانه هوشمند در کنار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح‌هایی همچون بی. آر. تی قرار می‌گیرد.

حیدری با اشاره به وجود ۲۰ خط دارای کرایه خرد در شهر، ابراز داشت: اکنون در این مسیر‌ها مشکل پرداخت داریم که راه حل رفع آن، درست کردن سیستم پرداخت و هوشمندسازی آن است.

او با تأکید بر اینکه در صورت راه‌اندازی سامانه هوشمند، سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر افزایش خواهد یافت، یادآور شد: این مهم با تعامل و رضایت رانندگان و شهروندان قابل اجراست.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: در هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید نقشه راه مشخص باشد به نحوی که در صورت عدم توان تهیه دستگاه‌های مد نظر از سوی رانندگان، شهرداری دستگاه‌ها را تهیه کرده و با شرایطی در اختیار آن‌ها قرار دهد و یا به منظور اجرای هر چه سریع‌تر با بهره‌گیری از یک شرکت هوشمندسازی را اجرا کند.

حیدری با بیان اینکه تقویت درآمد تاکسی‌داران در نوسازی ناوگان تأثیرگذار است، گفت: سال‌ها افزایش قانونی و منصفانه نرخ کرایه را نداشتیم و امسال نرخ کرایه‌ها تا حدودی واقعی شد و مقایسه نرخ خطوط با یکدیگر از سوی رانندگان یکی از آفات بوده در حالی که مبنای افزایش‌ها قیمت مصوب سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.