کاخ سفید: ادعا‌های روسیه درباره دست داشتن آمریکا در حمله به کاخ کرملین کذب است

جان کربی ادعا‌های مطرح شده مسکو درباره دست داشتن واشنگتن در حمله به کاخ کرملین را رد کرد.

کاخ سفید به ادعای روسیه مبنی بر دست داشتن آمریکا در حمله پهپادی به کاخ کرملین با هدف ترور ولادیمیر پوتین واکنش نشان داده و آن را کذب محض خواند. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید امروز (پنجشنبه) به رسانه‌ها گفت: ادعا‌های روسیه مبنی بر اینکه واشنگتن پشت حمله هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) به کاخ کرملین قرار دارد دروغ است. 

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی (MSNBC) در این باره خاطر نشان ساخت: من با اطمینان می‌توانم در این باره سخن بگویم که آمریکا هیچ دخالتی در این حادثه نداشته است. ما کاری به این موضوع نداشتیم. 

کربی افزود: آمریکا اوکراین را به حمله به خارج از مرز‌های خود (داخل خاک روسیه) تشویق نمی‌کند و همچنین تجهیزات لازم را در این زمینه برای توانمندسازی این کشور برای انجام چنین حملاتی در اختیار کی یف قرار نمی‌دهد. 

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در پایان گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی در کرملین رخ داده است. ما هنوز نمی‌دانیم چه رخ داده و همچنان در حال ارزیابی وضعیت هستیم. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تنها در حال دروغ پراکنی است. 

گفتنی است ساعاتی قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد آمریکا در ورای حمله اوکراین به کرملین قراردارد.

وی ضمن بیان این موضوع گفت: البته تلاش‌ها برای انکار این هم در کی‌یف و هم در واشنگتن مطلقا مضحک و خنده دار هستند. ما به خوبی می‌دانیم که تصمیمات در مورد چنین اقدامات و حملات تروریستی نه در کی‌یف، بلکه در واشنگتن اتخاذ می‌شوند و کی‌یف در حال حاضر همان کاری را انجام می‌دهد که به او گفته شده انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار