واکنش روسیه به میزبانی آمریکا در مذاکرات صلح باکو و ایروان

روسیه امروز سه‌شنبه به مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به میزبانی آمریکا واکنش نشان داد.

روسیه امروز سه‌شنبه به مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به میزبانی آمریکا که روزهای گذشته مطرح شده بود پاسخ داد و گفت «هیچ جایگزینی» برای توافقی که مسکو با دو کشور متخاصم در سال ۲۰۲۰ امضا کرد وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر، هیچ مبنای قانونی دیگری وجود ندارد که به حل و فصل اختلاف باکو و ایروان کمک کند. هیچ جایگزینی برای این اسناد سه جانبه وجود ندارد.

او گفت که ابتکارات برای کاهش تنش‌ها در منطقه «بیش از هر چیز بر اساس اسناد سه جانبه امضا شده با روسیه امکان پذیر است.»

واشنگتن این هفته میزبان مذاکرات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که به دنبال فرونشاندن تنش‌های اخیر بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، شامگاه یکشنبه با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفتگو کرد. وی در این مکالمه بر اهمیت مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان تاکید کند و متعهد به ادامه حمایت واشنگتن شد. پیشتر، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با نخست وزیر ارمنستان دیپلماسی و گفتگوی مستقیم را تنها راه صلح پایدار در قفقاز جنوبی دانست.

دو طرف دو بار در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۲۰ وارد جنگ شده‌اند که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و درگیری‌ها مرتباً بر سر این قلمرو، منطقه‌ای با اکثریت ارمنی‌نشین در داخل جمهوری آذربایجان رخ می‌دهد.

تنش‌ها در روز‌های اخیر پس از اینکه جمهوری آذربایجان اعلام کرد یک ایست بازرسی در گذرگاه لاچین -تن‌ها راه ارتباطی زمینی بین ارمنستان و قره باغ کوهستانی ایجاد کرده است- دوباره افزایش یافته است که واکنش خشمگین ایروان را در پی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
قره باغ خاک اذربایجان است .باشگاه خبرنگاران اگر یکم مطالعه بکنید دست کم ۱ میلیون اذربایجانی ۳۰ سال پیش از قره باغ به زور کوچانده شده اند اذربایجان انتقام خون های ریخته شده را خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاریخ رابخون
آذربایجان ۳۰ سال قبل باید طبق قرارداد به ایران برگردانده بشه.باند الهام واسراییل هردوغاصب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا اگر به بهانه ی ثبات در قفقاز بخواهد درآذربایجان
حضور نظامی داشته باشد ایران وروسیه نبایدچنین بهانه ای به آنها بدهند
آخرین اخبار