خسارت حدود دو هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

حوادث غیر مترقبه حدود دو هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارات وارد کرد.

عبداله فتح اله زاده سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بر اثر حوادث غیر مترقبه بیش از هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

وی افزود: از مجموع بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان، ۳۳ بلای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و از این لحاظ در رتبه چهارم در دنیا قرار دارد که همه ساله از این طریق خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود.

فتح اله زاده اضافه کرد: پیشگیری و مدیریت بحران قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه نقش انکار ناپذیری در کاهش میزان خسارت وارده دارد و در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان برای مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری بوده و از الزامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه استفاده از محصولات سالم باید در بین مردم فرهنگ سازی شود، ادامه داد: تولید برخی از محصولات استراتژیک باید به صورت پایدار توسعه یابد و از واردات محصولات کشاورزی از جمله چوب بدون داشتن گواهی بهداشتی ممانعت شود تا خسارت جبران ناپذیری از طریق ورود آفات به بخش کشاورزی در استان وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.