وزیر ارشاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گام اول ادغام خبرگزاری‌ها را در وزارت فرهنگ آغاز کردیم/ پیش‌بینی حضور بین ۵ تا ۷ میلیون نفری در نمایشگاه کتاب

محمد مهدی اسماعیلی گفت: گام اول ادغام خبرگزاری‌ها را از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد شروع کردیم و به امید خدا در دولت هم این اقدام را دنبال می‌کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مباحث تخصصی مربوط به صنف‌ها در دستگاه مربوط به وزارت فرهنگ دنبال می‌شود آن جا نیز طبق مقرراتی که هست عمل می‌شود و آن موضوع درباره افراد دارای پیگرد قضایی مربوط به عفو مقام معظم رهبری بود و به مسائل صنفی و حرفه‌ای که در وزارت خانه پیگیری می‌شود ربطی ندارد.

اسماعیلی درباره ادغام خبرگزاری‌های دولت گفت: ما گام این اقدام را از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کردیم و به امید خدا در دولت هم اقدام را دنبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد در اولین گام اکنون خبرگزاری رضوی، شبستان، کتاب طبق همین سیاست حوزه محدودیت خبرگزاری کار خود را ادامه می‌دهند.

اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در محل مصلای تهران برپا می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در منطقه است و پیش‌بینی حضور بین ۵ تا ۷ میلیون بازدیدکننده را در این نمایشگاه ۱۰ روزه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال اتفاقات خوبی در این نمایشگاه افتاده و با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه‌ای برای خرید کتاب برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، طلاب پیش بینی شده است تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش یابد.

اسماعیلی عنوان کرد: در این دوره ۵۰۰ کتابفروشی از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که این رویداد جدیدی به حساب می‌آید.

وی توضیح داد: گاه در بحث فروش کتاب این اتفاق در نمایشگاه می‌افتاد مبنی بر اینکه زنجیره کتاب شامل کتاب فروش‌ها در سطح شهر با برگزاری نمایشگاه دچار ضرر می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد که در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی و مهمان ویژه از تاجیکستان حضور دارند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ست» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار