پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در لرستان

رئیس سازمان صمت لرستان از پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در استان خبر داد.

بهمن جعفری اظهار کرد: سال گذشته شرکت ایمیدرو ۲۰۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند کارخانه کاغذ از سنگ در الیگودرز، آهک هیدراته پلدختر، ایجاد زیرساخت و راه دسترسی به معادن و استیل کورد سلسله بوده است.

جعفری با اشاره به پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در لرستان، افزود: سال گذشته ۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر، ۱۲ پروانه تمدید و چهار معدن مقیاس کوچک احیاء شد.

وی در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۱ ستاد تسهیل لرستان نیز گفت: از مجموع ۴۱۴ مصوبه، ۳۰۷ مورد معادل ۷۴ درصد مصوبات عملیاتی شد، ۵۱ مورد اجرایی نشده و مابقی نیز در حال انجام هستند که مغایرت مصوبات با برخی آیین نامه‌ها، مشکلات بانکی، عدم پیگیری متقاضی و مسایل مربوط به دستگاه‌های اجرایی از دلایل این امر به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به احیای ۲۳ واحد صنعتی لرستان در سال گذشته بیان کرد: سه واحد صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها در خرم‌آباد، دورود و بروجرد نیز به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: سال گذشته ۱۳۴ واحد صنعتی استان در راستای تأمین نقدینگی و استفاده از تسهیلات رونق تولید با مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی و در این راستا ۷۲۲ میلیارد تومان به واحدهای مشمول شرایط با حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ نیمه‌تمام استان در سال گذشته، افزود: همچنین عملیات اجرایی شش طرح اثرگذار و پیشران اقتصادی در لرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در زمینه جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته ۲۴۳ میلیارد تومان با تحقق ۱۲۹ درصدی و ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید جذب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.