آغاز طرح نظارتی بازار ماه رمضان در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از امروز سه‌شنبه به منظور تنظیم بازار و تامین کالا‌های اساسی مردم در این استان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،بهزاد منصوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مهمانی خدا تقاضای مردم برای تامین مایحتاج مرتبط با این ایام از جمله شکر، روغن، برنج، خرما، لبنیات، اقلام پروتئینی و شیرینی‌های پرمصرف افزایش می‌یابد بنابراین تامین و نظارت بر این کالا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ادامه داد: به همین منظور ۳۰ تیم متشکل از بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج مردمی تا پایان ماه مبارک بر بازار نظارت خواهند داشت.

منصوری با اشاره به اینکه در این راستا بازرسی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، عدم افزایش قیمت کالا‌های مصرفی مرتبط با این ایام و همچنین جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو احراز هرگونه تخلف صنفی منجر به تشکیل پرونده شده و بلافاصله جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

او  ادامه داد: امسال برای جلوگیری از کمبود شکر، ۶۰۰ تن برای خانوار با قیمت هر کیلوگرم هشت هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

منصوری با اشاره به اینکه برای ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به لرستان اختصاص یافته است تصریح کرد: همچنین ۶۰ تن گوشت با کیفیت با قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان نیز به استان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و احتکار به ویژه کالا‌های اساسی، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.