مدارس غیر دولتی اجازه افزایش غیرقانونی شهریه را ندارند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر که هیچ یک از مدارس غیر دولتی اجازه افزایش غیرقانونی شهریه را ندارند گفت: در صورت شکایت برخورد جدی  می‌شود و یا دستور توقف فعالیت می‌گیرند و یا حتی جریمه‌های میلیاردی می‌شوند.

غلامرضا علیزاده با اشاره به تشکیل جلسه و بررسی موضوع رقم‌های نجومی شهریه برخی مدارس غیر دولتی با حضور موسسه‌ها و نمایندگان مدارس غیر دولتی گفت: در این جلسه مقرر شد هیچ مدرسه غیر دولتی اجازه افزایش غیر قانونی شهریه را ندارد و باید با قیمت سال تحصیلی به صورت علی الحساب دریافت شود.

به گفته او در حال حاضر با ۱۲ نفر که اقدام به دریافت شهریه غیر قانونی کردند برخورد شده است.

او  یادآور شد: تکرار این تخلف، منجر به تعطیلی مدرسه خواهد شد، و اگر به این مورد نیز توجه نشود سازمان تعزیرات جریمه میلیاردی درخواست می‌کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه شهروندان می‌توانند مراتب شکایت خود را با شماره تماس ۳۵۵۶۳۲۷۵ اعلام کنند گفت: رسیدیگی به شکایات اولیا ادامه دارد و برخورد‌های جدی انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه شهریه ثابت باید طبق قانون باشد، ادامه داد: شهریه متغییر اختیاری است و مدرسه تعیین می‌کند که اولیا در پرداخت ان مختار هستند و موسسه حق اجبار ندارد.

او  ساماندهی معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی را نیز از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: برای این منظور سامانه‌ای در نظر گرفته ایم تا این عزیزان شناسایی شده و براساس سابقه کار، طبق قانون کار دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.