استاندار آذربایجان غربی:

تمرکز برای رفع مشکلات اساسی/تا رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای رفع مشکلات اساسی و جذب اعتبارات تلاش می کنیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار بسیار هستیم.

استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه به مناست روز شوراها در جمع اعضای شورا‌های اسلامی استان گفت: سال گذشته سال مالی بسیار مطلوب و بی سابقه‌ای برای این استان بود چرا که ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شد و به رشد و ارتقای شاخص‌ها انجامید.

محمدصادق معتمدیان افزود: بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در این استان باهم همخوانی ندارند و برخی مناطق از میانگین بالاتر و برخی پایین‌تر هستند و یکی از برنامه‌ها ایجاد تعادل و توازن براساس ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌ها بدون توجه به حاشیه‌هاست تا امکانات را توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه رشد شاخص‌های استانی حاصل نگاه‌های موجود برای رفع تبعیض و نابرابری‌ها است، اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام همواره مد نظر بوده که مطالبات جدی مردم هم در این بخش است.

معتمدیان یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیلان بسیار خوبی با تمرکز انجام شده روی رفع مشکلات اساسی و جذب اعتبارات داشتیم البته تا رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار بسیاری هستیم تا برنامه‌های توسعه و آبادانی و پیشرفت استان به سرعت محقق شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورا‌های اسلامی با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، گفت: شورا‌ها از نهاد‌های مردم سالار هستند و باید زمینه مشارکت آن‌ها در پیگیری و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای فراهم شود.

 مقام ارشد اجرایی استان ادامه داد: اطلاع رسانی در زمینه یک هزار و ۷۰۶ مصوبه حاصل یک دور سفر‌های استانی به شهرستان‌ها انجام شد که به رغم تمام محدودیت‌های مادی و موانع موجود در روند اجرای مصوبات مربوطه، خروجی مطلوبی داشته است.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در کمتر از یک سال ۲۲ سفر شهرستانی انجام دادیم و شورا‌های برنامه ریزی بر محوریت بررسی مشکلات در همان شهرستان تشکیل شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تیم مدیریتی استان در بیش از ۴۸ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا حضور یافتند، افزود: مسایل، مشکلات، موانع توسعه و ظرفیت‌های موجود مناطق در استانداری بررسی و نسبت به برنامه ریزی و تامین منابع اقدامات لازم صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دیدار بی واسطه با مردم، منتخبین آنان و نخبگان نیز از مواردی بود که بر روی آن تمرکز شد، این موارد در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها بسیار موثر بود و در شورای برنامه ریزی در دستور کار قرار گرفت تا هیچ روستا، بخش و شهرستانی از خدمات دولتی بی بهره نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.