تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات می‌باشد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات می‌باشد و پلیس برای آن هم جریمه و هم نمرات منفی و حتی برای این تخلف، توقیف خودرو در نظر گرفته است.

سرهنگ احسان مومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، توسط بیمه از راننده مقصر دو نیم درصد از خسارات بدنی و مالی پرداخت شده باز دریافت می‌گردد و در دومین حادثه از ناشی از تخلفات حادثه ساز از سوی راننده مقصر، ۵ درصد و در صورت تکرار و در سومین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، ۱۰ درصد از خسارت‌های پرداخت شده توسط بیمه از راننده مقصر باز دریافت می‌گردد. 

سرهنگ مومنی افزود:تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات می‌باشد و پلیس برای آن هم جریمه و هم نمرات منفی و حتی برای این تخلف، توقیف خودرو در نظر گرفته است.

وی گفت: شرکت‌های بیمه با راننده‌ای که تخلفات حادثه ساز انجام می‌دهند به این طریقه‌ای که ذکر شد برخورد می‌کند تا زمینه‌ای باشد جهت کاهش تخلفات حادثه ساز و در کاهش حوادث رانندگی تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: تخلفات حادثه ساز شامل: سرعت غیر مجاز، عبور از محل ممنوع، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، عبور از چراغ قرمز، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو‌ها، عدم رعایت حق تقدم و دور زدن در محل ممنوعت می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر روز یک قانون برای این ملت مینویسند،خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا طرح مسخره ای هست از ذهن کدوم مرخصی در اومده ؟ انگار مردم مجبورن سالی ۴ یا ۵ میلیون پول مفت بدن و ماشین خودشون رو بیمه کنند و بعد هم وقتی تصادف کردن خودشون پول خسارت رو بدن این دزدی در روز روشن است ،اگر کسی تصادف حادثه ساز واره گواهینامه اش رو باطل کنید ،یا حق بیمه بیشتری از کسانی که تصادف زیاد یا خطر ساز دارن بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام طرح های استعماری ضد مردمی و به نفع لیبرالی نشانه انحراف در انقلاب اسلامی است . بیمه برای این است که کسی که حق بیمه پرداخت میکند تا شخص ثالث دیگر مشکل دریافت خسارت نداشته باشد و فرد مقصر نگوید ندارم . بیمه در اصل حامی فرد غیر مقصر است . اگر اینگونه شود ما فرد غیر مقصر را داریم جریمه می کنیم و به دست انداز می اندازیم . عقل خوب چیزی است . علاوه بر این شرکت بیمه ملزم به پرداخت خسارات طبق قرار داد است . حال اگر فردی بیش از انتظار تصادف دارد گواهینامه او باید باطل و یا حق بیمه های بعدی او افزایش یابد .
آخرین اخبار