افزایش ۲۸ درصدی ارزش معاملات تالار بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس آذربایجان غربی گفت: ارزش معاملات بورس استان ۲۸ درصد افزایش یافت.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران استان از فروش تعداد ۳۰۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۵۳ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در طول هفته گذشته در تالار بورس استان خبر داد و گفت: این تعداد به ارزش افزون بر یک هزار و ۵۴۲ میلیار ريال مورد معامله قرار گرفت، که ۴۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی خاطرنشان کرد: حجم معاملات تالار بورس ارومیه در مقایسه با هفته قبل با رشد ۲۵ درصدی و ارزش معاملات نیز با رشد ۲۸ درصدی همراه بود.

به گفته وی در طول هفته گذشته در تالاربورس استان ۱۳ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۲۸۲ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۵ درصد به خود اختصاص داد و سهام شرکت ایران خودرو دیزل هم با ۷ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار گرفت.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی به تداوم افزایش شاخص ها در بازار بورس استان نیز اشاره کرد و افزود: شاخص کل بازار بورس با ۱۴۴ هزار و ۲۱۰ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۱۳۲ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با یک هزار و ۵۰۸ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۹ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.