محکومیت ۵ مشاور املاک در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از صدور حکم پرونده ۵ مشاور املاک متخلف در شهر شیراز خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به صدور حکم پرونده ۵ مشاور املاک متخلف در شهر شیراز، تخلف این واحد‌های صنفی را دریافت مبالغی بالاتر از تعرفه‌های قانونی در معاملات مسکن عنوان کرد.

او گفت: وضعیت کنونی مشاوران املاک موجب نارضایتی شهروندان شده از این رو نیازمند اصلاح مکانیز‌های فعلی هستیم که در این رابطه تعیین حق کمیسیون ثابت برای انعقاد قرارداد‌ها می‌تواند یک راهکار موثر باشد.

سالاری ادامه داد: طی یک ماهه گذشته ۵ مشاور املاک متخلف در شهر شیراز به پرداخت ۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند و علاوه بر این مبالغ اضافه دریافتی نیز به مشتریان مسترد شده است.

او با اشاره به بازرسی‌های سرزده از مشاوران املاک جهت برخورد با چنین تخلفاتی، افزود: از آنجایی که کمیسیون‌های کلان و غیرقانونی به طرق مختلف از مشتریان دریافت و به راحتی در بازرسی‌ها قابل احراز نیست نیازمند همکاری شهروندان جهت مقابله با چنین تخلفاتی هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت پرداخت هر گونه وجهی بیش از تعرفه‌های قانونی، شکایت خود را در تعزیرات حکومتی استان ثبت اقدام کنند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدامات قانونی به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام مشاورین املاک انسانهای زیاده خواهی هستند.
از برخورد تعزیرات صمیمانه تشکر میکنم
آخرین اخبار