تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

روند کلی شاخص کل حتی با اصلاح احتمالی، صعودی است

کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است شاخص کل به زودی اصلاح کند یا کمی در این حوالی آرام آرام حرکت کند تا سهم‌های جامانده هم وزن به هدف‌های خود برسند.

آقای اشکان حسینی گفت: شاخص کل بورس در ۲ ماه اخیر ۵۰ درصد رشد داشته است. حرکت‌های دو هفته‌ گذشته شاخص به قدرت قبل نبوده و برای ادامه حرکت صعودی نیاز به کمی اصلاح و استراحت است.

او می‌گوید: ممکن است شاخص کل به زودی اصلاح کند یا کمی در این حوالی آرام آرام حرکت کند تا سهم‌های جامانده هم وزن به هدف‌های خود برسند و بعد کل بازار وارد اصلاح شود، اما این اصلاح جای نگرانی ندارد، اصلاح عمیقی نیست و فرصتی برای خرید سهم‌های جدید‌تر برای سرمایه‌گذاران است؛ در کل روند بلند مدت شاخص صعودی است.

حمایت اول شاخص کل که یک حمایت معمولی است محدوده ۲  میلیون و ۱۸۰ هزار واحد  تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار  واحدی است و حمایت اصلی محدوده ۲ میلیون الی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خواهد بود.

شاخص کل 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شاخص کل هم وزن نیز گفت: نمو‌دار شاخص هم وزن در تایم هفتگی رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشته است. روند بلند مدت شاخص هم وزن نیز مانند شاخص کل صعودی است، اما بعد از اینکه سهم‌های کوچک‌تر بازار به اهداف خود رسیدند نیاز به کمی اصلاح برای جمع‌آوری انرژی برای حرکت صعودی جدید خود دارند.

شاخص کل هم وزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار