کشتار‌های خیابانی در آمریکا بازهم رکورد زد

منابع خبری اعلام کردند که تیراندازی‌های کور خیابانی در آمریکا اخیراً رکورد زده و هر هفته یک حادثه در این کشور اتفاق می‌افتد. 

بر اساس این گزارشهای منتشر شده، طی ۱۱۱ روز گذشته ۸۸ نفر در ۱۷ مورد تیراندازی کور خیابانی کشته شده‌اند. این تعداد از حملات و مرگ‌ومیر ناشی از آن، مشابه رقمی است که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا گزارش شده بود. 

در آمریکا خشونت مسلحانه‌ای که منجر به کشته و مجروح شدن حداقل ۴ نفر شود، تیراندازی جمعی تعریف می‌شود. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اذعان داشت که خشونت مسلحانه در آمریکا به یک همه‌گیری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: «همدردی و دعا کافی نیست. خشونت مسلحانه یک اپیدمی است و کنگره باید هم اکنون اقدام کند.»

جو بایدن ماه ژوئن۲۰۲۲ قانون دو حزبی موسوم به «جامعه امن‌تر» را به دنبال وقوع دو تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک امضا کرد.

این قانون بررسی سوابق و پیشینه افراد خریدار سلاح در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال را افزایش داده، خرید اسلحه از طریق قاچاق را جرم توصیف کرده است و تعریف روشنی را درباره افرادی که مجوز فدرال برای معامله سلاح را دارند ارائه می‌دهد.

شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر)، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
شمام اگه خیلی ادعاتون میشه و به خودتون مطمئنین شمام خرید و فروش کلت و کلاشینکف رو برا مردم آزاد کنین تا ببنید ما متمدن تریم یا اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی یکی اگه عر عر کرد و راه افتاد تو خیابون بقیه پشت سرش همون کارو کنن که چی بشه؟!
الان مگه افغانستان بیش از آمریکا دست مردم و... سلاح نیست پس چرا تو مدارس و.... این اتفاقات نمی افته ؟!
چه حرفی زدی واقعا!!! دست مردم سلاح بدن ببینیم متمدنن یا نه خخخخ
الان تو مدرسه ابتدائی یکی میزنه چند نفرو با اسلحه میکشه اونوقت یه سری نامرد تو مدارس ما گاز پخش میکنه وباعث سرگیجه و.. دانش آموزان میشه وباینکه معلومه کار کدوم کشور و دست نشانده هاش و... هست مردم اعتراض میکنند حالا اگه یکی یه تنفگ بادی تو مدرسه ببره یکیو بزنه زخمی کنه ببین چی میشه و اونوریها چها میکنند!!!!!!!!!!!! اما برای آمریکا باشه یه تیتر خبره و تموم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا قانون منع خرید اسلحه در امریکای شمالی
پیاده نشه
همین اش و همین کاسه
چونکه کارخانه های اسلحه سازی به نامزد های رییس جمهور و نمایندگان مجلس پول هنگفت برای تبلیغات پیروزی در انتخابات میدهند و
انها مجبور میشوند
قوانینی را وضع کنند که بنفع اسلحه سازان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
جون اقای مدیر به اندازه کشته پراید در ۱۹ دقیقه میشه
آخرین اخبار