حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

وابستگی به دلار باید قطع شود / بهبود وضع اقتصاد باعث تقویت امنیت می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و اجرای درست قوانین آن توسط دولت قطع شود.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته (۱ اردیبهشت ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا منشأ تمامی برکات است، تمامی نمازگزاران را به تقوای الهی و گریز از غفلت دعوت کرد و درباره شعار سال، گفت: رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید معرفی کردند. یعنی سال ۱۴۰۲ همه قوا و همه عناصری که به اصل انقلاب عقیده دارند، باید به اولویت دادن به مهار تورم و رشد تولید حساسیت داشته باشند و در این جبهه حضور پیدا کنند. هرکس باید در حد امکانات قانونی، سخت افزاری و نرم افزاری که در اختیار دارد تحقق این هدف در دستور کار خود قرار دهد.

شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب، دولت‌هایی که بر روی کار آمدند، مردم را در عرصه اقتصاد مشارکت ندادند و شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند. اکنون چند سال است که رهبر انقلاب به عنوان دیدبانی که خطر را پیشاپیش می‌بینند، با تاکید بر اینکه اقتصاد بر فرهنگ و حوزه‌های دیگر تأثیر دارد فرمودند که بهبود اقتصاد در اولویت است.

صدیقی با اشاره به اینکه بهبود اقتصاد امنیت را نیز تقویت می‌کند، تصریح کرد: تورم، افسارگسیختگی قیمت‌ها، بی‌ثباتی، بی‌ارزش شدن پول ملی و گرانی‌ها در تراز یک ملت شجاع، قوی، دارای روح ایمان و مقاومت که ۴۴ سال با قوی‌ترین شیاطین روزگار دست و پنجه نرم کردند و همچنان در عرصه حضور دارند، نیست و این وضع نباید بیش از این مایه آزار مردم شود.

وابستگی اقتصاد به دلار و نفت قطع شود

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همچنین وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، تنقیح قوانین، دیده‌بانی قوه قضائیه و اجرای درست توسط قوه مجریه در یک مسیر حساب شده اصلاح شود تا وابستگی به دلار قطع شود.

وی عنوان کرد: پایش، مراقبت و نظارت تمام و برنامه‌ریزی جامع و پیگیری جدی لازم است تا نتیجه حاصل شود. گاهی طرح‌های خوب مطرح می‌شود، اما در مسیر پیشرفت نیمه‌تمام می‌ماند که این نتیجه عدم پیگیری‌ها است. رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی این پیام را به مجموعه کارگزاران نظام و همه ملت ایران ابلاغ فرمودند.

آمریکا دچار دوقطبی شده است

آیت‌الله صدیقی افزود: امروز آمریکا در داخل دچار دوقطبی شده است؛ از طرف دیگر کسری بودجه و ناامنی‌های عجیبی دارد و مشکلات آن‌ها روز به روز عمیق‌تر و دولت‌های آن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. مهم‌ترین ابزار آمریکا در سیاست خارجی صهیونیست بود که حالا می‌بینیم این روزها، بحرانی‌ترین وضع را تجربه می‌کند. در داخل صهیونیست‌ها شکاف ایجاد شده و هم از طرف دیگر، تظاهرات چند صد هزار نفری را تجربه می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: از سوی دیگر، اقتدار فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در حدی است که مردم در کرانه باختری مسلح شده‌اند و هر روز عملیات نظامی انجام می‌دهند و دولت صهیونیستی غاصب و کودک‌کش در شرایطی قرار دارد که به اذعان بزرگان خودشان، به هشتاد سال نخواهند رسید؛ همچنان‌که بنا بر فرمایش رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی پیش از پیش‌بینی ۲۵ سال نابود خواهد شد.

وی بیان کرد: آمریکا با همه تعلقی که به صهیونیست داشت، نتوانست بحران آن‌ها را حل کند و این موضوع، عجز دولت آمریکا و قدرت استکبار جهانی را نشان می‌دهد. روزی آمریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده بود، اما رؤسای جمهوری که امروز انتخاب می‌شوند یکی پس از دیگری در مقابل استکبار می‌ایستند. سلطه آمریکا در سایر کشور‌ها هر روز بیشتر به هم می‌ریزد و قدرت آن‌ها تضعیف می‌شود.

تحریم آمریکا بر ایران کارگر نشد 

آیت‌الله صدیقی گفت: تحریم آمریکا بر ایران کارگر نشد؛ آن‌ها فکر می‌کردند با تحریم انقلاب را از پا در می‌آروند، اما نه تنها به این هدف نرسید بلکه نتیجه عکس اتفاق افتاد. آن‌ها می‌خواستند اعراب را علیه ایران متحد کنند و جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهند، اما دقیقاً نتیجه عکس رقم خورده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز ایران در منطقه محور است و در شرق، جز عناصری است که در سرنوشت منطقه و جهان ایفای نقش می‌کند. در این تحول و تغییری که استکبار فرو می‌ریزد و پرچم اسلام روز به روز برافراشته‌تر می‌شود، باید فعالیت‌های بین‌المللی نظام ما افزایش پیدا کند تا در این تحول دست برتر داشته باشیم و در تراز خون شهید سلیمانی، با دیپلماسی حساب شده، پررنگ و نافذ جایگاه والای خود را حفظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تحریم ها بر مردم کارگر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا شما حقوق و عایدی ماهانه ات چقدر است؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی ممنون که به این راحتی مشکلات مملکت را حل می کنید!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تکبیر
قطع شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
کشوری باید وابسته به دلار نباشه گوش کن نره بشین نماز جمعه آبرو خودت ببره از اول قیمت تورم کجا ناکجاآباد آیا اين تورم مردم و بیچاره فقیر آیا درآمدش با تورم هست فقط کارگر ساده باید ۳۵ سال کار کنه تا یه پراید بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط حرف کو عمل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام، من به عنوان یه فروشنده از شما باشگاه خبرنگاران در مورد یه مسئله تقاضا دارم رسیدگی کنین و نتیجه رو به ما مردم اعلام کنین.
اولا یه چیز برام جای تعجب است اینکه هرسال یه ۲۰ درصدی افزایش حقوق میدن به محض افزایش حقوق اکثر اجناس نزدیک ۷۰یا ۸۰ درصد افزایش میابد یعنی این افزایش حقوق که هیچ تاثیری نداره بلکه بدترم میشه این یه مورد یکی هم اینکه به چه علت افزایش بعضی کالاها تا ۷۰ و ۸۰ درصد وبعضی هم تا ۱۰۰ درصد هم افزایش میابد برای مثال نوشابه در عرض سی یا چهل روز دو بار افزایش قیمت داد از ۱۷ هزار رسید به ۲۶ هزار ‌و خیلی چیزهای دیگر لطفا این ها رو پیگیری کنین وبه ما اعلام کنین تا جریان و بفهمیم.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی کل دنیا با دلار مراوده داره چطوری کم کنیم؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
از اینکه دلار و آمریکا را نابود کردید از جنابعالی تشکر می کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تبریک عید سعید فطر چه ماه بزرگی قابل مشاهده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تبریک عید فطر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخنان خوبی میگویید، اما حیف که فقط حرف هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما موندیم که چه کسی ، باید این باید ها را انجام دهد و چه زمانی این مشکلات حل می شود. قطع وابستگی به دلار نیازمند به اراده داخلی است . این که تا حالا نشده دلیلش این است که وابستگی به دلار طرفداران زیادی در داخل دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با توجه به وضعیت درآمدی مردم که از نظر شاخص خط فقر همه زیر این شاخص قرار دارند و از طرفی شرایط فطریه مکلف بودن و فقیر نبودن است، نتیجه می گیریم فطریه واجب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکلات به خاطر مدیریت فاسد سیستمیه. ما در هیچ سطحی مدیر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرف زدن آسونه دریغ از مثقالی عمل!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وابستگی به یوان رو چطوری قطع میکنید؟ چون یوان هم در همین مدت سه ساله ارزشش پا به پای دلار افزایش و ده برابر شده نسبت به ریال...حرف بی مایه چرا میزنید...اقتصاد داخلی را باید تقویت کرد و تورم را باید از بین برد تا ارزها ارزان شده و پول ملی با ارزش شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثلا آقای رئیسی آمدند که تورم را مهار وتک رقمی کنند ولی میبینیم که قیمتها رها شده وتورم به اوج رفته متاسفانه ایشون توان اینکار رو ندارن وهرروز بدترش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وابستگی به دلار یا غیر دلار هیچ تاثیر عملی بر نرخ تورم و بعبود معیشت ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وابستگی به دلار باید قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب شد روسیه رو تحریم کردن و اونها فکری برای دلار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وابستگی به ریال رو شروع کنید :)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط پول مشترک با همسایگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
در کشور دستهایی پشت پرده وجود دارد که مانع دست کشیدن اقتصاد از دلار میشود یکی از دستها اتاق بازرگانی دیگری تعدادی از نماینده ها و دیگری هم بعضی از سیاسیون که البته فرزندانشون در کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای غربی هستن در این چند وقت خیلی از کشورها که اتفاقاً دوست غرب و آمریکا هستن و بودن از دلار دست کشیدن اما ایران به رغم اینکه از دلار ضربه خورده اما
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی و مدافع حرم بسیجی
۰۱:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت و مجلس شریف واردات کالای خارجی را ممنوع کند و جلوی بی حجابی را بشدت تمام بگیرد
آخرین اخبار