بررسی راه‌های تسهیل صدور روادید برای اتباع ایران و بلاروس

مدیران کل کنسولی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و بلاروس راه‌های تسهیل صدور روادید برای اتباع دو کشور را بررسی کردند.

نشست مدیران کل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلاروس با موضوع تسهیل صدور روادید و استمرار پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار شد.

در راستای اجرای توافقات ایران و بلاروس برای برقراری پرواز مستقیم، اولین پرواز آزمایشی توسط شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران- مینسک و بالعکس در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ برقرار و در فرودگاه مینسک به زمین نشست. با توجه به اینکه استمرار این پرواز منوط به تسهیل در صدور روادید برای اتباع دو کشور است، «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه به همراه سفیر ایران در بلاروس و همچنین نماینده شرکت ماهان در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه با «ویاچسلاوویچ کوژان»، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه و نمایندگان کمیته مرزبانی و وزارت کشور بلاروس دیدار و گفتگو کردند.

در این ملاقات که در فضایی مثبت برگزار شد، دو طرف ضمن تأکید بر اراده رهبران دو کشور بر لزوم توسعه روابط تجاری و اقتصادی فیمابین و نقش برقراری پرواز مستقیم در این زمینه، راه‌های ممکن به منظور تسهیل صدور روادید برای اتباع دو کشور بالاخص تجار، دانشجویان و گردشگران به عنوان پیش شرط تداوم و استمرار این پرواز در آینده را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار