اعتراف نماینده آلمانی به پایان هژمونی غرب

نماینده‌ای آلمانی تایید کرد درحالی که غرب خود را درگیر روسیه و چین کرده است از باقی جهان فاصله گرفته و به پایان هژمونی خود نزدیک است.

«سِویم داگدلن»، قانونگذار حزب چپ و عضو کمیته سیاست بین‌الملل بوندستاگ آلمان در مقاله‌ای برای «جونگل ولت» نوشت:کشور‌های غربی که به دنبال آرمان‌های نو استعماری خود در مخالفت با روسیه و چین هستند، به طور فزاینده‌ای خود را از جهان منزوی می‌کنند، در حالی که کشور‌های گلوبال سائوت (جهان جنوب، اصطلاحی استعماری که غرب برای کشور‌های درحال توسعه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به کار می‌برد. جهان سوم نیز معنی می‌شود) با چنین سیاست‌هایی مخالفت می‌ورزند.

او در ادامه نوشت: دولت بایدن در رویارویی خود با روسیه و چین تلاش می‌کند تا دنیایی برپایه ستمگری استعمار نو را ایجاد کند تا مانع از دست دادن موقعیت هژمونیک خود شود. ابراز فعلی این تمایل، به شکل مطالبات سختگیرانه آمریکا و متحدانش از کشور‌های گلوبال سائوت برای شرکت در جنگ اقتصادی علیه روسیه و تامین سلاح برای جنگ نیابتی در اوکراین نمایان می‌شود.

داگدلن افزود: غرب در تلاش است تا یک «سیستم شبه استعماری تابعیت» را بازسازی کند و از این طریق به مخالفت با کمرنگ شدن نفوذ آمریکا و اتحادیه اروپا در جهان بپردازد. اما اکثر کشور‌ها و مردمان آن‌ها نمی‌خواهند پیروی گفته‌های آمریکا و کشور‌های ناتو باشند.

او تایید کرد کرد: علیرغم فشار غرب، کشور‌های جهان سوم که ۸۷ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، از پیوستن به تحریم‌های ضد روسیه و مداخله نظامی نیابتی ناتو در درگیری اوکراین خودداری کردند.

این سیاستمدار آلمانی با اشاره به متزلزل شدن سلطه دلار در جهان اعلام کرد هر چه بیشتر در جهان دلار به عنوان یک ارز جهانی از چرخه معاملات مالی خارج می‌شود، کشور‌هایی مانند برزیل، هند و چین توسعه سریع می‌یابند و همچنین گسترش همکاری و ادغام جهان سوم، حرکت به سوی جهان چندقطبی با وجود مقاومت کشور‌های ناتو، سرعت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا کنه غربیا بدون به راه انداختن کشت و کشتار و یتیم سازی قبول کنن دورانشون به سر رسیده و با زبون خوش برن کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
چه عجب
متوجه سقوط امریکا و غرب شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
خدا کنه غربیا بدون خون و خونریزی با این قضیه کنار بیان
آخرین اخبار