هشدار آمریکا به اعضای ناتو درخصوص حمله اتمی روسیه

معاون وزیر امورخارجه آمریکا در نشست ناتو به متحدان اروپایی خود درخصوص حمله اتمی روسیه به اوکراین هشدار داد.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا طی نشستی با اعضای ناتو خواست متحدان اروپایی آمریکا نسبت به هر نشانه‌ای که حاکی از استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای است، هوشیار باشند.

براساس گزارش رویتز، شرمن این هشدار را در نشست افتتاحیه کنفرانس سالانه کنترل تسلیحاتی ناتو که برای اولین بار از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۴ در آمریکای شمالی برگزار شد، بر زبان آورد.

او در ادامه این نشست ادعا کزد: همه ما نگران این بوده‌ایم که پوتین از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی غیراستراتژیک استفاده کند یا به برخی اقدامات در راستای تشدید تنش دست بزند. هوشیاری ما در این خصوص اهمیت بسیاری دارد.

او سپس اعلام تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) از سوی پوتین را مبنی بر آماده سازی روسیه برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس، تلاش برای استفاده از این تهدید به شیوه ای مدیریت شده خواند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در افتتاحیه این نشست همراه با شرمن حضور داشت، طرح پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را بخشی از تهدید چندین ساله و خطرناک و غیرمسئولانه هسته‌ای او خواند که به ویژه با حملات مرگبار آن در اوکراین تشدید شده است.

استولتنبرگ در ادامه مدعی شد که ناتو به دقت آنچه را که آنها (روسیه) انجام می دهند، زیر نظر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
ای .... ملعون روسیه هراسی راه انداختی ؟
آخرین اخبار