رفع نقاط حادثه خیز، عامل کاهش تصادف‌های جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد رفع نقاط حادثه خیز را یکی از مهمترین عوامل کاهش ۵۰ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان عنوان کرد.

سرهنگ دانایار سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد به رفع ۲۹ نقطه حادثه خیز در جاده‌های پر تصادف و همچنین نصب بتن‌های جدا کننده در ورودی‌های شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: رفع این نقاط سبب کاهش ۵۰ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در فرودین ماه امسال شد.

او در ادامه با اشاره به فصل کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد، افزود: کوچ عشایر مخصوصا به صورت زودهنگام و برنامه ریزی نشده در بروز تصادف‌ها و افزایش آمار حوادث رانندگی در استان نقش بسزایی دارد که ضروری است در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از کوچ زودهنگام و نحوه کوچ عشایر اندیشیده شود.

سرهنگ دانایار کوهستانی بودن، کم عرض بودن جاده‌های استان و وجود تونل‌ها را از علل احتمالی وقوع حوادث رانندگی هنگام تردد احشام و کوچ عشایر عنوان کرد و ادامه داد: دامداران برای پیشگیری از حوادث و تصادفات احتمالی، از کوچ  شبانه  و تردد در طول جاده‌ها خودداری کنند.

سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ضروری است ادارات منابع طبیعی و عشایر هنگام کوچ عشایر با پلیس راه هماهنگ باشند، اضافه کرد: اگر عشایر و گله داران هنگام کوچ مقررات راهنمایی و رانندگی و قوانین کوچ را رعایت نکنند در صورت بروز تصادف سهمی از خسارات بر عهده آنان خواهد بود.

او همچنین از رانندگان خواست برای جلوگیری از بروز تصادفات هنگام کوچ عشایر به ویژه در زمان غروب آفتاب و شب‌ها با رعایت سرعت مطمئنه و توجه کامل به جلو حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.