کاهش تلفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد درایام نوروز

تلفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز ۴۶ و ۷ دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: با وجود افزایش سه برابری تردد‌ها در محور‌های استان، تلفات رانندگی در اسفند پارسال ۴۶.۷ درصد و در فروردین امسال ۵.۴ درصد کاهش داشته است.


هوشنگ حاجی زاده همکاری مردم و حذف نقاط حادثه خیز را در کاهش تلفات رانندگی موثر دانست و افزود: افتتاح چندین کیلومتر بزرگراه در دهه فجر، ساماندهی راه‌های روستایی و شهری و ایمن کردن ورودی و خروجی شهر‌ها از دیگر دلایل کاهش تلفات رانندگی در استان بوده است.

آقای حاجی زاده از اختصاص ۶۰ میلیارد به حوزه راه‌های روستایی و ۳۴ میلیارد به تامین آب روستایی در ردیف بودجه ۱۴۰۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: همچنین از محل مناطق محروم، اعتبارات دیگری به این دو حوزه اختصاص داده می‌شود.

او با بیان اینکه عملکر شهرداری‌ها در حوزه ترافیک مطلوب نیست ادامه داد: ۷۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده باید صرف زیرساخت‌های شهری شود، اما متاسفانه ورود بی رویه نیرو‌های غیرمتخصص در شهرداری‌ها، عدم توجه شهرداری‌ها به ایجاد درآمد ثابت و پایدار باعث شده منتظر ارزش افزوده‌ها باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ اولویت اختصاص اعتبارات ارزش افزوده با شهرداری‌هایی است که مبالغ را در حوزه زیرساخت و ترافیک هزینه کنند، گفت: باید اولویت شهردارات سر و سامان دادن به وضعیت ترافیک و مبلمان شهری باشد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه همه طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی و راهداری استان فعال هستند افزود: به زودی پل سوم بشار هم تعیین تکلیف می‌شود.

او به لزوم پیگیری طرح جامع شهر یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح شهر‌های مادوان و سرآبتاوه به یاسوج ملحق می‌شوند و با حذف تقاطع حادثه‌ خیز مهریان اوضاع نابسامان آن نقطه بهبود می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در این جلسه تعداد تصادف های فوتی سال گذشته در محور‌های مواصلاتی استان را ۱۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۷۴۴ فقره تصادف در جاده‌های استان ثبت شده که از این تعداد هزار ۵۴۱ تصادف جرحی و ۳ هزار و ۷۵ مورد هم خسارتی بوده است.

محمد حسین نصیری راد با بیان اینکه فروردین ماه سال گذشته ۱۳ نفر در حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست دادند افزود: در فروردین امسال با ۱۱ مورد تصادف نسبت به سال گذشته ۱۵.۴ کاهش داشته است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.