۹۲۴ محکوم مالی، چشم انتظار رهایی

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان گفت: هم‌اکنون ۹۲۴ نفر از محکومان جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های استان، چشم انتظار یاری خیران هستند.

اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز با جمع‌آوری حدود ۴۳ میلیارد تومان، زمینه آزادی ۲۰۹ بدهکار مالی در استان فراهم شده است.

او با قدردانی از همیاری اشخاص حقیقی و حقوقی برای حبس‌زدایی ویژه ایام ماه رمضان گفت: با وجود برپایی ۷۶ جشن گلریزان حضوری و تلویزیونی در استان و آزادی ۱۸ درصد از مجموع زندانیان تحت حمایت ستاد دیه در ماه مهمانی خدا، همچنان ۹۲۴ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌ها به سر می‌برند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان یادآور شد: دلیل ماهیت خصوصی بودن دیون بدهکاران زندانی، همیاری بیشتر خیران و همکاری قُضات محاکم در قبولی دادخواست اعسار و تعدیل اقساط این زندانیان ضروریست.

گرجی زاده با اشاره به جلوه‌ای از کمک خیران برای آزادی زندانیان نیازمند گفت: بانو جمشیدیان با نیت سلامت حضرت ولیعصر (عج)، در روز‌های منتهی به عید سعید فطر با انتقال مالکیت یک باب مغازه ۶ متری خود در پاساژ پردیس نجف‌آباد، تمام اختیارات ناشی از دخل و تصرف خود به این مال غیرمنقول را به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان واگذار کرد که با این کمک پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش گرم خانواده بازگردند.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی مالی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار