تحلیلگران نشت اطلاعاتی پنتاگون را «شرم‌آور» خواندند

برخی تحلیلگران سیاسی نشت اطلاعات وزارت دفاع آمریکا را برای این کشور و مقام‌های آن عامل سردرگمی و شرم‌آور عنوان کردند.

کارشناسان سیاسی معتقدند نشت اطلاعات از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای جامعه اطلاعاتی و همچنین سیاست خارجی واشنگتن خسارت‌بار و شرم‌آور است.

وبگاه الجزیره انگلیسی در گزارشی تحلیل کارشناسان مختلف را گردهم آورده و نوشت: «نشت اطلاعات که حاوی منابع اطلاعاتی استف می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث سردرگمی سیاسی شود.»

«میک مالروی» یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون که در سازمان سیا نیز خدمت می‌کرد، نشت اطلاعات را «مضر» نامید و گفت: «من فکر می‌کنم که آمریکا باید کار بهتری برای حفظ امنیت اطلاعات طبقه‌بندی شده انجام دهد. بزرگترین نگرانی، به خطر انداختن احتمالی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات، از جمله منابع انسانی است.»

«گلن کارل» یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا، این افشای اطلاعات را «بزرگترین شکست» توصیف کرد و که «ممکن است جان برخی از مردم را بگیرد. مسئولیت نهایی"محافظت از منابع با ماموران اطلاعاتی است و ممکن است با کوچک‌ترین نقضی آسیب ببینند.»

پنجشنبه گذشته، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که پنتاگون در حال بررسی یک نشت اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعیست که وضعیت نیرو‌های اوکراینی و برنامه‌های آمریکا و ناتو برای تقویت آن‌ها را توصیف می‌کند. در تازه ترین مورد اسناد افشا شده پنتاگون در فضای مجازی نشان می‌دهد که آمریکا از نزدیک «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، را زیر نظر داشته و معتقد است که دبیر کل سازمان ملل متحد بیش از حد مایل است منافع روسیه را برآورده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اگر کارتون درسته
چرا از افشایش احساس شرم میکنید
پس کارتون غیر اخلاقی است
خودتون هم اینو میدونید
کو تا جنایت هایتون افشا بشه و غرب زده ها و غرب گداها
بفهمند
از چه کشوری حمایت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اگر عقل سلیم و مطالعه حتی کمی در مقاله و کتب روش های سازمان های اطلاعاتی دنیا داشته باشید متوجه سیاه نمایی سازمان اطلاعاتی آمریکا خواهید شد که این یک برنامه خود تعریف شده در جهت انعکاس معکوس بر خلاف واقعیت اصلی توان و شیوه آنها می‌باشد و گاهی اوقات هم اصل اطلاعات خودشون منتشر تا عکس العمل و اقدامات طرف مقابل را نظارت و بهره لازم از توان و ترفند و آمادگی آنها پی ببرند و برنامه هاشون براساس واکنش طرفهای مقابل طوری تنظیم نمایند که در طرح هاشون کوچکترین شکستی عاید آنها نشود
آخرین اخبار