بارندگی ها در کردستان تا فردا ادامه دارد

هشدار سطح قرمز هواشناسی کردستان تا فردا صادر شده و براساس پیش بینی ها بارش‌ها تا جمعه ادامه دارد.

سازمان هواشناسی هشدار سطح قرمز بارش‌های سیل‌آسا برای کردستان صادر کرده که بر اساس آن انسداد راه‌های روستایی به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی و وقوع سیلاب را به همراه دارد.

رحیم صدیقی مدیر کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: بیشترین مناطق تحت تأثیر این سامانه بارشی طی امروز پنج شنبه مربوط به نیمه غربی و تا حدودی نیمه جنوبی استان است.

رحیم صدیقی گفت: این سامانه بارشی امروز بانه، سنندج، بیجار، دهگلان، زرینه، سروآباد، سقز، قروه، کامیاران، مریوان، نساره و هزارکانیان و فردا تمام سطح استان را در بر خواهد گرفت.

او با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی در کردستان عنوان کرد: همزمان با این سامانه‌های بارشی؛ آبگرفتگی معابر، سیلاب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، مشکلات ترددی و کاهش دید افقی در سطح استان در انتظار است و به همین خاطر مردم باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

صدیقی افزود: شهروندان و کشاورزان از مسافرت‌های غیرضروری، لایروبی و پاک کردن کانال‌های آب راه‌ها، توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و سایر تمهیدات پیشگیرانه در ارتباط با مخاطرات را درمدنظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.