حمایت اروپا از اظهارات مکرون درمورد ضرورت استقلال از آمریکا

رئیس شورای اروپا تصریح کرد که رهبران اتحادیه به رویکرد رئیس‌جمهور فرانسه درمورد استقلال استراتژیک از واشنگتن تمایل دارند.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا روز سه‌شنبه در سخنانی از اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درمورد ضرورت استقلال استراتژیک از آمریکا حمایت کرد.

روزنامه «پولیتیکو» به نقل از شارل میشل، نوشت: «رهبران اتحادیه اروپا به رویکرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص استقلال استراتژیک از واشنگتن تمایل دارند.»

رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه اخیر خود با نشریه پولیتیکو از اتحادیه اروپا خواست تا از موضع آمریکا در قبال موضوعات مختلف پیروی نکرده و استقلال راهبردی خود را حفظ کند.

مکرون پیش از این هم چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود، اما در نهایت در درگیری میان روسیه و اوکراین باز هم از آمریکا پیروی کرد. او در این مصاحبه که همزمان با سفر او به چین انجام شد، گفت: «اروپا در صورت گرفتار شدن در بحران‌هایی که مربوط به ما نیست، با خطر بزرگی مواجه است. تناقض در این است که ما بر ترس خودمان با این غلبه کنیم که بگوییم پیرو آمریکا نیستیم، سوالی که باید به خودمان پاسخ دهیم این است که آیا دامن زدن به بحران تایوان به نفع ماست؟ نه، بدترین کار این است که در این بحران، ما اروپایی‌ها پیرو آمریکا شویم.»

کاخ الیزه درخصوص مصاحبه اخیر مکرون، بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد که پاریس و واشنگتن به عنوان متحد دارای ارزش‌های مشترکی هستند با این حال همکاری با چین برای کاهش سطح تنش‌های بین‌المللی ضروری محسوب می‌شود.

در این بیانیه که روز سه‌شنبه ۱۱ آوریل منتشر شده، آمده است: «برای حفظ ثبات نظام بین‌الملل باید از درگیرشدن چین در جنگ اوکراین جلوگیری کرد. همچنین ایجاد نظام چند قطبی در شرایط کنونی بین‌المللی، بهترین راه‌کار برای تعامل با چین و جلوگیری از فروپاشی جهان است.»

الیزه تأکید کرده است که وجود اروپای مستقل و قوی برای توازن قوا، برقراری امنیت و صلح جهانی و احترام به قوانین و مواثیق بین‌المللی ضروری و لازم است.

در همین راستا، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و گفت «تصمیم‌گیری درمورد روابط دو جانبه حق هر کشور است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
بربرها می خواهند استقلال پیدا کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
خواهشاً به قیمت خودرو رسیدگی کنید در مقایسه با پارسال همین زمان قیمت ها سه برابر شده است. با هر تورمی حساب کنید نمی خواند.
خواهشاً وزیر صمت رو پاسخگو کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
بشریت امروز راهی غیر از این در پیش روی ندارد، یا بردگی یا استقلال ، آمریکا امروز با دلارهای بی پشتوانه خود جهان را در قبضه خود گرفته و ایران با انقلاب اسلامی و مقاومت چهل ساله خود هم ثابت کرد که آمریکا چپاولگر جهان است و دوم اینکه می شود در مقابل آن ایستاد و او را وادار به تمکین نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
زنده باد ایرااااان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
چه عجب یه بخاری از این اروپا در اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
حداقل تا 100 سال آینده جهان به اقتصاد و قدرت سیاسی آمریکا نیاز دارد .و در ضمن اروپاییان هر چند سال یکبار از این حرفها میزنند و بعد ابراز پشیمانی میکنند . چون اولا انسجام لازم را ندارند و دوما در مقابل روسیه که یک چالش بزرگ هست توان ایستادگی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
بله اگر افرادی با تفکر شما بر جهان حاکم باشد نه صد سال بلکه 1000 سال دیگر جهان به اقتصاد آمریکا نیاز خواهد داشت اما انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی رضوا ن الله تعالی علیه ثابت کرد که اگر تفکر خود کم بینی و حقارت و ذلت مدار را کنار بگذاریم و خود را باور کنیم ، ره صد ساله را می شود حداکثر یک ساله پیمود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
مظلوم امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
گرچه خود مکرون
یکی از مشکلات فرانسه و جهان است
در حدیثی امده
که در اخر زمان .بدترین اشخاص در صدر قدرت خواهند بود
ولی یک حرف درست زده
این هم پایان دادن به قدرت نوکری اروپا از استعمار که همانا امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
و آخر ... تسلیم در برابر چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،

یا ایها المذنبون اتحدوا اتحدوا .
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
سلام عشق ها ،

سه تا منفی برای نظر من هزینه اش چقدر است ؟
کی باید پرداخت کند ؟

پ ، ن ،
حافظ :
الا یا ایها الساقی ادر کاسا ونا ولها ،
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۸:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
این شاه امانوئل مکرون شانزدهم ابتدا باید بگوید چرا مردم بیگناه الجزایر را با ریختن آب سنگین در حلقومشان و همزمان زنده زنده گچ اندود شان میکردند این فرانسویان بعدا اگر از دادگاه زنده بیرون آمد در مورد جهان و اقطابش اظهار فضل کند.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
مردم دنیا دارن یواش یواش متوجه میشن بین جونشون و آمریکا باید یکی رو انتخاب کنن و هر دو تا با هم نمیشه
Netherlands
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
ترس برادر مرگه
United States of America
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
رییس جمهور فرانسه خودش به گوه خوردن افتاده :))
رییس شورای اروپا کدوم خریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
مثبت دادم ولی ادب اجتماعی رو رعایت کن
آخرین اخبار