در واکنش به سخنان مکرون؛

آمريكا: تصمیم‌گیری در مورد روابط دو جانبه حق هر کشوری است

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه گفت: تصمیم‌گیری در مورد روابط دو جانبه حق هر کشور است.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، او افزود: کشورها حق خود را برای داشتن روابط دو جانبه دارند. آنها حق دارند در مورد این روابط دو جانبه اظهار نظر کنند.

پیش از این «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه در مصاحبه با نشریه پولیتیکو از اتحادیه اروپا خواسته بود تا «استقلال خود را حفظ کرده» و «از رویارویی و مداخله به جای آمریکا» خودداری کند.

مکرون پیش از این هم چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود، اما در نهایت در درگیری میان روسیه و اوکراین باز هم از آمریکا پیروی کرد. او در این مصاحبه که همزمان با سفر او به چین انجام شد، گفت: «اروپا در صورت گرفتار شدن در بحران‌هایی که مربوط به ما نیست، با خطر بزرگی مواجه است. پارادوکس در این است که ما بر ترس خودمان با این غلبه کنیم که بگوییم پیرو آمریکا نیستیم، سوالی که باید به خودمان پاسخ دهیم این است که آیا دامن زدن به بحران تایوان به نفع ماست؟ نه، بدترین کار این است که در این بحران، ما اروپایی‌ها پیرو آمریکا شویم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
اینم نگن چی بگن
معلوم شد اروپا هم آمریکا رو نمیخواد
آخرین اخبار