تسلط روسیه بر ۷۵ درصد شهر باخموت/ انتقاد اوکراین از سیاست زمین سوخته مسکو

اوج نبرد میان نیرو‌های روسی و اوکراینی اکنون بر شهر باخموت در منطقه دونتسک متمرکز است.

جنگ اوکراین در حالی به پایان سیزدهمین ماه خود نزدیک می‌شود که انتشار اطلاعات حساس و محرمانه درباره حمایت‌های آمریکا و ناتو از کی یف، برنامه‌ها برای آغاز عملیات تهاجمی اوکراین به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته در شرق این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. این در حالی است که شرایط در باخموت در منطقه دونتسک بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین اعلام کرد: نیرو‌های روسی به شدت در حال بمباران مناطق شرقی کشور با کمک واحد توپخانه‌ای و نیز جنگنده‌های خود هستند. با این حال، همزمان با تلاش دشمن برای کنترل باخموت، نیرو‌های ما موفق شدند حملات متعدد روس‌ها را دفع کنند.

الکساندر سیریکسی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین با انتقاد از راهبرد روسیه در شرق این کشور مدعی شد: دشمن اکنون تاکتیک خود را به سیاست زمین سوخته تغییر داده است که پیشتر در سوریه استفاده شده بود. آن‌ها با کمک واحد توپخانه و جنگنده‌های خود مواضع و ساختمان‌ها را هدف قرار داده و تخریب می‌کنند.

وی با اشاره به تلفات سنگین دو طرف در باخموت افزود: گرچه شرایط بسیار سخت و دشوار است، اما هنوز تحت کنترل است. این مقام اوکراینی در ادامه مدعی شد: مسکو در حال اعزام نیرو‌های ویژه و واحد‌های هوابرد برای تقویت جبهه باخموت است، زیرا اعضای گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه که رهبری عملیات در باخموت را برعهده دارند به دلیل فرسایشی شدن جنگ خسته شده اند.

دنیس پوشیلین، رئیس منطقه دونتسک تحت کنترل روسیه نیز درباره شرایط جبهه نبرد در باخموت گفت: اکنون نیرو‌های روسی ۷۵ درصد از شهر را تصرف کرده اند. با این حال، هنوز زود است درباره کنترل کامل باخموت سخن بگوییم. همزمان با انتشار اسناد محرمانه درباره جنگ اوکراین و حمایت‌های آمریکا، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد کی یف مجبور شده است بخشی از برنامه عملیات تهاجمی خود برای آزادسازی مناطق شرقی این کشور را به دلیل انتشار اسناد محرمانه مرتبط با آن در بستر اینترنت تغییر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
با طناب پوسیده داخل چاه رفتن عاقبت اوکراین حال حاضر هست که موارد برعکس منتشر نماید که در طول دوران این جنگ همگان شاهد آن از جانب اوکراین بوده اند
آخرین اخبار