در چه جاهایی دنده عقب ممنوع است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حرکت با دنده عقب در رانندگی را تشریح کرد.

سرهنگ خوشوقت گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها، جزو ممنوعیت‌ها و در معابر فرعی به اصلی و خروج از پارکینگ‌ها جزو محدودیت‌هایی است که باید به آن‌ها دقت و توجه داشته باشیم.

او افزود: رانندگی با وسایل نقلیه به صورت دنده عقب در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و ورودی و خروجی آن‌ها ممنوع بوده، این در حالی است که در راه‌های دیگر به هنگام ضرورت و با احتیاط کامل برای پرهیز از وقوع هر گونه حادثه و بسته شدن راه عبور وسایل دیگر، باید با احتیاط دنده عقب انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بیان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود رانندگان وسایل نقلیه در برخی از موارد که خروجی راه‌ها را به هر دلیلی رد می‌کنند اقدام به حرکت با دنده عقب کرده تا بدین وسیله مسیر خود را اصلاح کنند.

او تصریح کرد: این اقدام بسیار خطرناک بوده و در برخی از موارد موجب تصادفات شدید و جبران ناپذیری خواهد شد و راننده‌ای که با دنده عقب حرکت می‌کرده باید نسبت به عواقب رانندگی خلاف خود و خسارات به وقوع پیوسته پاسخگو و مسئول باشد.

سرهنگ خوشوقت بیان داشت: حرکت با دنده عقب به ویژه در خروجی پل‌های هوایی بسیار خطرناک بوده؛ چرا که با توجه به کم عرض بودن خروجی بزرگراه ها، پل‌ها و همچنین به دلیل انحنای مسیر و کامل نبودن میدان دید، احتمال تصادف با خودرو‌هایی که با شتاب و بدون آمادگی و پیش بینی قبلی وارد خروجی شده، افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: رانندگان به یاد داشته باشند که در زمان ورود اشتباهی به خروجی بزرگراه، پل هوایی و یا عبور از مقابل خروجی مورد نظر به هیچ عنوان نباید با دنده عقب گرفتن جان خود و سایر مردم را به خطر بیندازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بیان کرد: خروج از پارکینگ منزل یا پارکینگ مجتمع‌های اداری و تجاری نیز به عنوان ورود از مسیر فرعی به اصلی محسوب می‌شود و چنانچه راننده‌ای با دنده عقب در این اماکن حرکت کرده و دچار سانحه شود، قطعا مقصر بوده و تاکید می‌شود رانندگان هنگام خروج از پارکینگ به نحوی حرکت کنند که دید کافی را به کوچه یا خیابان داشته باشند تا دچار سانحه رانندگی نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار