برنامه کانادا برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های کره شمالی

وزارت دفاع کانادا برای جلوگیری از نقض تحریم‌های کره شمالی یک هواپیمای نظامی در ژاپن مستقر می‌کند.

دولت کانادا در راستای همراهی با سیاست‌های آمریکا در منطقه شرق آسیا از استقرار یک هواپیمای نظامی خود در خاک ژاپن به منظور رصد اجرایی شدن تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی خبر داد.

به گزارش تل تریدر، آنیتا آنان، وزیر دفاع کانادا با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اوتاوا در نظر دارد یک فروند هواپیمای نظامی مدل "لاکهید سی پی – ۱۴۰ اورورا" را در خاک ژاپن مستقر کند. این هواپیمای نظامی با هدف نظارت بر فعالیت‌های دریایی مشکوک به دور زدن تحریم‌های کره شمالی به ویژه انتقال سوخت و کالا از طریق جابه جایی بار از کشتی به کشتی در دریا به منطقه اعزام می‌شود. ما به دنبال اجرایی شدن بدون نقض تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هستیم.

وی از ذکر جزئیات بیشتر در این باره اجتناب کرد. این برای نخستین بار است که کانادا اقدام به ارسال هواپیمای نظامی به شرق آسیا به منظور نظارت بر تحریم‌های کره شمالی می‌کند.

کره شمالی طی دو دهه اخیر در پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا، اقدام به انجام آزمایش‌های هسته‌ای متعدد و نیز آزمایش موشک‌های قاره پیما کرده است که به همین دلیل کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های بین المللی از طریق شورای امنیت علیه پیونگ یانگ کرده اند. اکنون واشنگتن و متحدانش با قدرت نظامی خود به دنبال اجرایی کردن آنچه تحریم‌های قانونی علیه کره شمالی می‌خوانند، هستند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است سازمان‌های بین المللی ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ محسوب می‌شوند و آن‌ها از این نهاد‌ها برای پیگیری منافع خود در نظام بین الملل بهره می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار