والاس: اروپا درباره نورداستریم تحقیق نمی‌کند، چون تابع آمریکاست

نماینده پارلمان اروپا فاش کرد اگر کشور‌های اروپایی درباره حادثه تروریستی اروپا تحقیق نمی‌کنند بخاطر تبعیت از آمریکاست.

میک والاس، یکی از اعضای پارلمان اروپا در توییتر نوشت: عدم تمایل غرب به تحقیق در مورد حمله تروریستی به خط لوله‌های گاز نورد استریم نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا تابع آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار نوشت: عدم نشان دادن علاقه صادقانه در افشای حقیقت خرابکاری در خط لوله‌های نورد استریم به طور تکان دهنده‌ای بر اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته و تبعیت ما از امپراتوری آمریکا و ناتو و جنگ نیابتی آن‌ها در اوکراین را کاملاً آشکار می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اشتباهات رهبران اتحادیه اروپا تأثیر منفی بر شهروندان کشور‌های این اتحادیه دارد.

انفجار‌ها در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم ۲ رخ دادند. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند.

شرکت Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان لازم برای تعمیرات آن غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده‌ای را در مورد رخ داد یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.

به گفته سیمور هرش، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر، آمریکا با کمک متحدان خود در ناتو، خرابکاری در نورد استریم را سازمان داده است. او در خصوص ابعاد این حادثه اعلام کرد تابستان گذشته، در طول رزمایش بالتوپس، غواصان آمریکایی خطوط لوله گاز را مین گذاری کرده و سه ماه بعد، نروژی‌ها این مین‌ها را منفجر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار