ثبت بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار بازدید ازجاذبه‌های گردشگری گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از ثبت بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار بازدید ازجاذبه‌های گردشگری گرگان در نوروز امسال خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته سیزدهم فروردین هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

او گفت: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

ساوری افزود: گرگان با بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار بازدید، گنبدکاووس با بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار بازدید و بندر ترکمن با یک میلیون و ۱۴۸ هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در این ایام به خود اختصاص دادند.

او اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و ۸۳هزار و ۲۳۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

ساوری با بیان این که یک میلیون و۱۶۰هزار و ۶۰۱ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۷۸۸هزار و ۷۶۱ نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند.

او گفت: تعداد بازدید‌ها از اماکن تفریحی گلستان یک میلیون و ۲۴۰هزار و ۹۶۸ بازدید بود و ۵۶هزار و ۲۹۸ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

به گفته ساوری در این مدت ۶۳۲ هزار و ۸۸۳ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدید‌های مسافران نوروزی نیز ۵ هزار و ۲۸۹ بازدید بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.