فعالیت ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال وبختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۶۰ شرکت دانش بنیان با فعالیت هزار و ۳۰ نفر از دانش‌آموختگان و استادان دانشگاهی در استان فعال شده است.

اسماعیل پیرعلی گفت: ۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: گردش مالی این شرکت‌ها سه هزار میلیارد ریال است و میزان فروش محصولات دانش بنیان این واحد‌ها در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که بیشتر محصولات در زمینه گیاهان دارویی، تجهیزات صنعتی، تولیدات گلخانه، هوش مصنوعی و سامانه‌های آزمایشگاهی و حوزه تجهیزات پزشکی بوده است.


بیشتر بخوانید


رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از پژوهش فناوری‌محور و کاربردی در سطح جامعه گفت: برای هدایت دانش‌آموختگان به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد به یک زیست بوم جدید نیاز است تا بتوان دانشجویان را علاوه بر تحصیل به سمت کسب و کار، خلاقیت و نوآوری و آشنایی با فناوری و کسب و کار جدید آشنا کرد.

پیرعلی به فعال کردن مدرسه کارآفرین و فرهنگ‌سازی در حوزه فضای دانش بنیان و کسب و کار نو به عنوان مهمترین برنامه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: برای تامین منابع مالی هیچ هسته و شرکت و واحد دانش‌بنیانی در سطح استان مشکل وجود ندارد و پارک علم و فناوری همه امکانات از جمله فضای کاری، دفتر کاری، استفاده ازفضای آزمایشگاهی و استفاده ازمشاوره هدایت را برای همه دانش‌آموختگان وفعالان برای راه اندازی واحد‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار