گرامیداشت روز ملی هنر‌های نمایشی در خوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی هنر‌های نمایشی با عنوان «از تهران تا خوی» خوی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی هنر‌های نمایشی با عنوان «از تهران تا خوی» با حضور هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه در شهرستان زلزله‌زده خوی خبر داد.

علیرضا نوروزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم ارزش گذاری به هنر و اعتلای آن را در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا روز ملی هنر‌های نمایشی با حضور مهمانان کشوری از جمله «اسرافیل فرج اللهی» مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران در میان مردم مناطق زلزله‌زده خوی برگزار شد تا ضمن ارزش گذاری به هنر بهانه‌ای برای برپایی یک دورهمی با هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه از هر فرصت برای ارتباط گیری با هنرمندان عزیز بهره‌مند خواهیم شد، افزود: در این گونه مراسم‌ها مشکلات هنرمندان مطرح و طی پرسش و پاسخی راهکار‌های لازم برای رفع آنان ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در سال گذشته مشکلات مربوط به بخش هنر و هنرمندان احصا شد، اضافه کرد: باید اذعان کنیم که در بخش تولید نمایشنامه با محتوای ارزنده بومی و ملی ضعف‌های اساسی احساس می‌شود که در تلاش برای رفع آن هستیم.

نوروزی با بیان اینکه آموزش هنرمندان بخش هنر‌های نمایشی و تئاتر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: علاوه بر تولید نمایشنامه ارزنده بومی و ملی باید بر نمایش تخصصی آن نیز برنامه ریزی کرد که در همین راستا در تلاشیم تا زیرساخت‌های آموزشی لازم را فراهم کنیم.

برنامه‌های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، در سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه به همت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هفتم فروردین مصادف با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، هنرمندان تئاتر است در این روز به منظور همراهمی و حمایت از مردم و هنرمندان شهر زلزله زده خوی و با هدف بهبود شرایط روحی مردم این دیار مهمان زلزله زدگان شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی شدند تا نمایش‌های سنتی و آیینی در این منطقه اجرا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.